אפריקה תעשיות: ירידה ברווח לאור עלייה בהוצאות המכירה

למרות זינוק של 22% בהכנסות החברה ל-680 מיליון שקל, הרווח הנקי של אפריקה תעשיות צנח על רקע גידול בהוצאות המכירה והשיווק ■ תזרים המזומנים השוטף: חיובי - 49.8 מיליון שקל

אפריקה ישראל תעשיות מקבוצת אפריקה ישראל , מדווחת היום (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון ל-2012, עם גידול בהכנסות לאור כניסה לתחומי פעילות חדשים בסקטור הפלדה בישראל ובתחום הקרמיקה.

הכנסות החברה הסתכמו ב-681.8 מיליון שקל, עלייה של 22% לעומת אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-7.7 מיליון שקל, לעומת 18.2 מיליון שקל אשתקד.

למרות העלייה בהכנסות, הרווח הנקי ירד בעיקר עקב עליה בהוצאות המכירה והשיווק של החברה, על רקע כניסתה לתחומי פעילות חדשים ועקב ירידת היקף המכירות ברוסיה. הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-123.8 מיליון שקל (שיעור של 18.2% מהמכירות).

בנוסף, חדשות טובות וראויות לציון - תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם ברבעון בכ-49.8 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי אשתקד.

אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה תעשיות אמר: "במסגרת האסטרטגיה העסקית של החברה הובלנו במהלך השנה האחרונה מהלכי פיתוח עסקי נרחבים בכלל פעילויות הקבוצה. מהלכים אלה שהשתקפו בתוצאות הרבעון באו לידי ביטוי בגידול ניכר בהכנסות שלווה גם בגידול בהוצאות המכירה והשיווק לצד שחיקה בשורת הרווח הנקי".

"אנו מאמינים ביכולתנו להמשיך עם מגמת הצמיחה המרשימה שאנו מציגים לאורך תקופה ארוכה ובטוחים כי פירות ההשקעה ימשיכו לבוא לידי ביטוי. במהלך הרבעון המשכנו בתהליך חיזוק וביסוס איתנותה הפיננסית של החברה והשלמנו בהצלחה הנפקת אג"ח בדרך של הרחבת סדרה אשר יחד עם תזרים המזומנים החזק ברבעון הגדילו משמעותית את יתרות המזומנים של החברה".