גינת: נאופלם מציגה אישור מכון התקנים לפי תקן שלא חל עליה

לטענת רפי גינת, "תביעת לשון הרע בסך 5 מיליון שקל, שהגישה נאופלם נגד 'כלבוטק', משקפת היטב את דרך ההטעיה של החברה גם בשיווק מוצריה"

"תביעת לשון הרע בסך 5 מיליון שקל, שהגישה חברת נאופלם נגד התוכנית 'כלבוטק', משקפת היטב את דרך ההטעיה של החברה גם בשיווק מוצריה" - כך טוענים מגיש "כלבוטק", רפי גינת, שותפו משה כץ וחברת ההפקות שלהם, בכתב ההגנה שהגישו אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בתגובה לתביעה שהגישה נגדם נאופלם, יבואנית כלי בישול בעלי ציפוי קרמי, עקב תחקיר שפורסם ב"כלבוטק" על שוק הכלים הקרמיים בארץ ועל מוצרי החברה.

לדברי הנתבעים, נאופלם מציגה ללקוחותיה אישור של מכון התקנים הישראלי, לפיו הכלים אותם היא משווקת תקינים לשימוש, לפי תקן שכלל אינו חל עליהם.

בתחקיר, ששודר בדצמבר האחרון בערוץ 2, קבע גינת כי המוצרים שמשווקת נאופלם מהווים סכנה חמורה לבריאות הציבור, משום שהם מכילים מתכות רעילות ומסרטנות, עופרת וקדמיום.

ואכן, ההד התקשורתי של התוכנית הורגש. מיד לאחר שידור התוכנית איבדה נאופלם חלק ניכר מלקוחותיה, מוצריה הוחזרו, והסכמים שנחתמו עמה בוטלו. בנוסף הוגשה נגד החברה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 55 מיליון שקל.

בתביעה שהגישה, באמצעות עו"ד יחזקאל ריינהרץ ממשרד פריש-שפרבר-ריינהרץ, טענה החברה כי התחקיר מהווה "דברי כזב ולשון הרע חמורים מאין כמותם, מתוך כוונה לפגוע בה, או תוך שוויון נפש לפגיעה הקשה הצפויה לה".

לדבריה, מוצריה נמצאו בטוחים לחלוטין בעשרות בדיקות שנערכו במעבדות המוסמכות ביותר בעולם, לפי כל תקני ודרישות הרשויות המוסמכות בעולם.

"לפתע צץ לו שדרן בעל קול רועם - ובמחי תוכנית אחת הופך לאבק את כל התקנים הבינלאומיים המוכרים ואת כל הרשויות המוסמכות בעולם, וקובע כי רק תוצאות 'בדיקתו' המופרכת הן דברי אלוהים חיים", נטען.

החברה טענה כי המעבדה שביצעה עבור "כלבוטק" את הבדיקה מעולם לא הוסמכה לבצע בדיקות תכולת קדמיום ועופרת בכלים בעלי ציפוי קרמי, וכי הבדיקה לא נערכה לפי שום תקנים או דרישות המקובלים בארץ או בעולם.

"למעשה, הבדיקה היוותה 'המצאה פרטית' של הנתבעים, כאשר לנגד עיניהם עמדה מטרה שסומנה מראש: להשיג רייטינג גבוה, באמצעות יצירת פאניקה בציבור", נטען.

"זריית חול בעיני הציבור"

בכתב ההגנה שהגישו, באמצעות עורכי הדין פז מוזר וטל ליבליך, טוענים גינת וכץ כי אין מחלוקת שכלי הבישול של נאופלם מכילים עופרת וקדמיום, והדבר עלה מהתחקיר המקיף שערכה התוכנית בעזרת בדיקות שנעשו במעבדה הממשלתית לאיכות הסביבה. הם מציינים כי יו"ר נאופלם העולמית אף הודה בראיון ב-9 בינואר כי נאופלם משתמשת בעופרת ובקדמיום, וכי לאור הדברים האלה - ברור כי דין התביעה להידחות.

הנתבעים טוענים עוד כי נאופלם מציגה ללקוחותיה אישור של מכון התקנים הישראלי, לפיו כליה תקינים לשימוש, על-פי תקן שכלל אינו חל עליהם.

לדבריהם, מכון התקנים עצמו הבהיר לחברה כי האישור שנתן לה הוא לפי תקן המתאים לכלי קרמיקה ולא לכלי מתכת בעלי ציפוי קרמי. בדרך זו, נטען, מנסה החברה לזרות חול בעיני הלקוחות ובעיני בית המשפט.

לסיכום, גינת וכץ טוענים כי נאופלם, שמיתגה את מוצריה כ"כלים לחיים בריאים", הגישה את תביעתה נגדם ב"ניסיון נוסף להמשיך ולהטעות את הציבור".