מנכ"ל בזק: "הרפורמה בטלפוניה הקווית תאזן את השוק"

אבי גבאי: הרפורמה מייצרת ודאות בכך שמשרד התקשורת "העביר את הכדור" למגרש של חברות התקשורת

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, התבטא אתמול (ב') לראשונה בנושא הרפורמה בשוק הקווי בכנס שנערך עבור החשכ"ל בירושלים, והביע לגביה אופטימיות זהירה. לדברי גבאי, הרפורמה מייצרת ודאות בכך שמשרד התקשורת "העביר את הכדור" למגרש של חברות התקשורת.

"עתה החברות צריכות לנהל משא ומתן עצמאי, ולהגיע להסכמות בעניין תנאי ההולסייל (השוק הסיטונאי)". עוד אומר גבאי כי "הרפורמה אמורה לייצר מגרש משחקים מאוזן בשוק התקשורת, באמצעות ההקלות הצפויות, לצד ההולסייל, ביטול ההפרדה המבנית והסרת פיקוח התעריפים, ואנו מברכים על כך. הרפורמה תביא לשיפור מצבו של הצרכן מכל הבחינות - מחיר ושירות".

גבאי וקבוצת בזק נמנעו בעבר מלהביע עמדה לגבי הרפורמה, וניסו לשמור על פרופיל נמוך מתוך חשש שהבעת עמדה תמשוך אש מצד המתחרות.

העלויות של בזק יקטנו

גבאי טען כי הרפורמה הנוכחית משרטטת לראשונה מתווה שיביא לביטול ההפרדה המבנית ופיקוח המחירים האנכרוניסטי על בזק. הוא הוסיף כי בזק היא החברה היחידה הממוקדת בנייח, שזהו יתרון בתקופה שבה העולם משתנה וחברות הסלולר נמצאות בתחרות קשה.

מדיניות משרד התקשורת לגבי השוק הסיטונאי קובעת שבזק והוט יחויבו בפתיחת הרשתות שלהן לטובת שימוש מוזל של המתחרות. התמורה לכך תהיה בביטול ההפרדה המבנית והפיקוח על המחירים. בעקבות זאת נודע שפרטנר הייתה הראשונה שהרימה את הכפפה ופנתה לבזק בבקשה להיכנס למו"מ על שימוש בתשתיותיה בשוק הקווי.

גבאי סבור כי המדיניות החדשה תביא להקטנת העלויות של בזק. ניתן להעריך כי הסיבה לכך היא שבשוק התקשורת הסיטונאי החברות המוכרות את הקווים עושות זאת בכמויות גדולות מול לקוחות עסקיים בודדים, בעוד החברות הרוכשות קווים בסיטונאות נושאות בעלויות הקשורות בקשר ובטיפול בלקוח הקצה.