השחקן עמוס תמם יגלם את התפקיד הראשי במחזמר "קזבלן"

כך במסגרת אירועי עונת 2012-13 של התיאטרון הקאמרי ■ מדובר בעיבוד חדש למחזמר שיביים צדי צרפתי ■ כמועמדים לתפקיד הראשי הועלו שמותיהם של עוז זהבי ודן שפירא

השחקן עמוס תמם מיועד להיכנס לנעליו הענקיות של יהורם גאון ולגלם את התפקיד הראשי בעיבוד חדש שיביים צדי צרפתי למחזמר "קבזלן", במסגרת אירועי עונת 2012-13 של התיאטרון הקאמרי שנחשפה במסיבת העיתונאים שקיימו הבוקר (יום ג') המנכ"ל נעם סמל והבמאי-מנהל אמנותי עמרי ניצן.

המגעים להעלאת עיבוד מחודש למחזה מאת יגאל מוסינזון, עם השירים האלמותיים שכתבו חיים חפר, דן אלמגור ועמוס אטינגר והלחין דובי זלצר, מתנהלים כבר כמה שנים מאז רכש המפיק עודד פלדמן את הזכויות עבור תיאטרון חיפה בו כיהן אז כמנכ"ל. מאז התנהלו מגעים גם מול התיאטרון הלאומי הבימה, אך בסופו של דבר זכה כאמור התיאטרון הקאמרי וההפקה מיועדת לעלות בסוף 2012. כמועמדים לתפקיד הראשי הועלו בין השאר שמותיהם של עוז זהבי ודן שפירא, אך בסופו של דבר זכה תמם בתפקיד הצעיר המרוקאי, לשעבר לוחם מהולל ביחידה קרבית ההופך למלך השטח הגדול ביפו, מתאהב בצעירה אשכנזייה ומואשם בגניבה שלא ביצע.

ברפרטואר העונה החדשה ינסה הקאמרי לשמר את מעמדו כתיאטרון המוביל בישראל כיום, מיד אחרי זכייה טרייה ברוב הפרסים המובילים בטקס פרסי התיאטרון האחרון (כולל הצגת השנה למחזמר "קברט" ובמאי השנה לעמרי ניצן). על פי הנתונים שחשף המנכ"ל נעם סמל הועלו במהלך עונת 2010-11 באולמות הבית של הקאמרי בתל אביב, באולמות חיצוניים ברחבי הארץ וכן בהופעות אורח על במות בחו"ל 2236 הצגות בהן צפו 1.1 מיליון איש.

"תוכנית ההצגות החדשה מתבססת על חלוקה לכמה סוגי יצירה, המייצגים יחדיו את חזונו האמנותי של התיאטרון הקאמרי", אומר ניצן, "שילוב מחזאות מקור ישראלית חדשה, שהיא תמיד הימור היות ואלו יצירות שלא נחשפו מעולם בעבר מול קהל, ועיבודים חדשים שינסו להפיח חיים חדשים בקלאסיקות מקומיות ועולמיות עכשוויות ותקופתיות. בשנים האחרונות נוסף מימד נוסף של עיבודים בימתיים לספרים ידועים, וכמובן מחזות זמר. ניסינו לתת ביטוי לכולם ואני מאמין שהצלחנו".

עונת 2012-2013 נחשפת

מסיבת העיתונאים נפתחה בפרזנטציה למחזה המוזיקלי החדש "שרוליק" פרי עטם של שי להב ויוני זיכהולץ (יוצרי המחזה "ע' 17"), אותו מלחין יוני רכטר ויביים משה קפטן בהשתתפות נעמה שטרית, דניאלה וירצר, עידו מוסרי, כנרת לימוני, אסף גולדשטיין, טל וייס ועוד. ההפקה מיועדת לעלות בעוד שנה בשיתוף פעולה עם פסטיבל ישראל 2013. פרויקט בינלאומי מסקרן נוסף בו מעורב התיאטרון הקאמרי הוא "נשות טרויה", עליו מנצח הבמאי היפני הדגול יוקיאו נינאגאווה, בהשתתפות 16 שחקנים ישראלים יהודים וערבים שיופיעו לצד שמונה שחקנים נוספים מיפן בגרסה בעברית, ערבית ויפנית למחזה הקלאסי מאת אוריפידס. ההפקה תועלה בבכורה עולמית בטוקיו ותגיע לארץ בדצמבר, ובין המשתתפים גם אולה שור סלקטר, רבקה מיכאלי ויוסוף אבו ורדה.

עונת 2012-13 תפתח רשמית בתחילת יולי, אז יועלו במקביל שני המחזות "ריצ'רד השני" ו"ריצ'רד השלישי" מאת וויליאם שייקספיר. את שתי ההפקות מביים במקביל ארתור קוגן, עם צוות שחקנים שרובם מגלמים תפקידים שונים בשני המחזות. איתי טיראן מגלם את שני המלכים, הראשון הודח ונרצח והשני תפס את השלטון בסדרת מעשי מרמה ושחיתות, ובין המשתתפים הנוספים בפרויקט הגרנדיוזי גם יוסי גרבר, הלנה ירלובה, אלי גורנשטיין, גיל פרנק, אלון דהן, אורי רביץ ומרים גבריאלי שתחליף את זהרירה חריפאי שפרשה מהחזרות בעקבות מצבה הבריאותי. בנוסף לתפקיד הכפול מתעתד איתי טיראן לשוב בהפקה נוספת, הפעם כבמאי, בעיבוד משותף לו ולדורי פרנס לספרו של הנס פלאדה "איש קטן, מה עכשיו".

הפקות נוספות המיועדות לעונת 2012-13 של התיאטרון הקאמרי הן "קיזוז" מאת אילן חצור בבימויו של אלון אופיר, "ארוחת טעימות" מאת שלומי מושקוביץ בבימויה של דדי ברון, הצגת היחיד "בין לבין" מאת שרה פון שוורצה שגם תשחק במסגרת שיתוף פעולה עם מכון גתה, "פספורט פולני" מאת גורן אגמון בבימויו של רועי הורוביץ, "אנשים כמונו" מאת איריס לעאל בבימויה של עדנה מזי"א (העיתונאי-סופר אמנון דנקנר שהיה שותף בכתיבת המחזה פרש מתהליך היצירה בשל מה שהוגדר "אילוצי לוחות זמנים"), "רומן משפחתי" מאת עדנה מזי"א בבימויו של רוני פינקוביץ' (עיבוד מחודש ומשוכתב למחזה מאמצע שנות ה 90'), "מאחורי הגדר" על פי סיפור מאת חיים נחמן ביאליק בעיבוד של עידו ריקלין ובבימויו של משה קפטן, "עשו" על פי ספרו של מאיר שלו בעיבוד ובימוי של עידו ריקלין, "סיפורי רכבת" על פי שלום עליכם בבימויה של אופירה הניג, "פופר" מאת חנוך לוין בבימויו של מוני מושונוב, "ייסורי איוב" מאת חנוך לוין בבימויו של עמרי ניצן, "נפש יהודי" מאת יהושע סובול בבימויו של מאור זגורי, "פונדק הרוחות" מאת נתן אלתרמן בבימויה של סיגל אבין, "יומנה של אנה פרנק" מאת פרנסס גודריץ' ואלברט האקט בבימויו של נעם שמואל, "אורות נודדים" מאת ניקולס רייט בבימויו של משה קפטן, "מעבר לגבולין" מאת יוסף חיים ברנר בבימויו של עודד קוטלר, "הכיתה שלנו" מאת טדיאוש סלובודז'אנק בבימויו של חנן שניר (יועלה כהפקה משותפת עם התיאטרון הלאומי הבימה), "מקבת" מאת וויליאם שייקספיר בבימויו של עמרי ניצן, "פר גינט" מאת הנריק איבסן בעיבוד ובימוי של עידו ריקלין, "תאומי מראה" על פי ספרו של דניאל בן סימון בעיבוד ובימוי של חגית רכבי-ניקוליבסקי, www.com"" מאת ניק ראנג ז'אן יו בבימויה של אורי אגוז, "חתונת הדמים" מאת פדריקו גרסיה לורקה בבימויו של אודי בן משה, "דבר מצחיק קרה" מאת סטיבן זונדהיים על פי פלאוטוס בבימויו של עמרי ניצן ועיבוד חדש למחזמר הקלאסי "שיער" בבימויו של משה קפטן.