תקרית מביכה: ליצמן סירב ללחוץ יד לסגנית רה"מ בלגיה

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן סירב להושיט יד ללורט אונקלינקס בוועידה בינלאומית בז'נבה ■ הבכירה הבלגית נעלבה: "היחס הפונדמנטליסטי הזה, שקשור לתפיסת הנשים בדת, מטריד אותי עמוקות"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, חולל אתמול (ד') תקרית מביכה בשוויץ בגלל סירובו ללחוץ את ידה של סגנית ראש הממשלה ושרת הבריאות של בלגיה, לורט אונקלינקס, בוועידה בינלאומית בז'נבה. לינצמן ואונקלינקס נפגשו בוועידה השנתית של "עצרת הבריאות העולמית".

דיווח על התנהלותו של ליצמן בוועידה מתפרסם בסוכנות הידיעות היהודית JTA, על סמך ידיעה ב"יודס אקטואיל", העיתון היהודי הגדול בבלגיה.

בעקבות החלטת ליצמן, חסיד גור וח"כ בסיעת יהדות התורה, לסרב להושיט יד לבכירה הבלגית, היא כתבה בעמוד הפייסבוק של משרדה: "הידיים שלי נקיות".

"זו הפעם השניה ששר מסרב ללחוץ את ידי בגלל היותי אשה", כותבת אונקלינקס. "בפעם הקודמת זה היה איראני. עכשיו זה שר הבריאות של ישראל (כך במקור), כאן בז'נבה. היחס הפונדמנטליסטי הזה, שקשור לתפיסת הנשים בדת, מטריד אותי עמוקות".

הבעת העלבון הפומבית שלה הרגיזה לפחות חלק מהקהילה היהודית הגדולה בבלגיה. העורך הראשי של "יודס אקטואיל" כתב בעקבות התקרית: "התגובה הילדותית של השרה מעידה על בורותה. לסירובו של מר ליצמן ללחוץ את ידה של גב' אונקלינקס אין כל קשר להשקפה כלשהי על נשים או על ניקיון. גם על נשים חרדיות נאסר לגעת בבני המין האחר. זה המנהג. פוליטיקאי מנוסה יותר היה צריך להיות מודע לרגישות הזו מראש".