המינהל: להרוס את הווילה של דני דנקנר; "הסגת גבול בוטה"

מינהל מקרקעי ישראל הגיש תביעה לפינוי והריסת הווילה של דני דנקנר בעתלית, בטענה כי זו נבנתה ללא האישורים המתאימים ובניגוד לחוזי החכירה עם המינהל

האם הווילה של איש העסקים דני דנקנר בעתלית תיהרס בקרוב? באמצעות פרקליטות מחוז חיפה, מינהל מקרקעי ישראל הגיש היום (ב') לבית משפט השלום בחיפה תביעה לפינוי והריסת הווילה של דנקנר בעתלית, בטענה כי זו נבנתה ללא האישורים המתאימים ובניגוד לחוזי החכירה עם המינהל.

בתביעה לפינוי וסילוק יד שהוגשה נגד דנקנר, נגד גרושתו שושנה, המתגוררת כיום בווילה עם ילדיהם המשותפים, ונגד חברת המלח שהייתה בבעלות דנקנר בעבר וכיום נמצאת בבעלות שרי אריסון, טוען המינהל כי הווילה הורחבה על-ידי הנתבעים במהלך השנים, ללא תשלום דמי שימוש וללא היתרי בנייה.

"בין המינהל לבין דנקנר לא נחתם מעולם חוזה כלשהו. אף על-פי כן בנו הזוג דנקנר במקרקעין, ללא אישור המינהל ותוך הסגת גבול בוטה במקרקעי הציבור, מבנה ענק שלא הוסדר מעולם מבחינה תכנונית ומבחינה חוזית", נאמר בתביעה.

עוד טוענת המדינה נגד דנקנר כי "השימושים שעושים דנקנר במקרקעין נעשו ונעשים עדיין ללא תשלום דמי שימוש למינהל, תוך התעשרות על קופת הציבור ועשיית עושר שלא כדין".

לגבי התנהלות חברת המלח טוענת המדינה כי זו הפרה את חוזה החכירה עם המינהל, בכך שעשתה שימוש במקרקעין שהוחכרו לה בניגוד לחוזה החכירה שנחתם עמה ואיפשרה לדנקנר להשתמש במקרקעין בניגוד לחוזה ומבלי לקבל לכך היתר.

"חברת המלח התעשרה ומתעשרת על חשבון קופת הציבור ונותנת ידה להסגת גבול במקרקעי המדינה", נכתב בתביעה.

הווילה של דנקנר בעתלית כוללת אגפי מגורים שונים, מבני שירות, סככות, פרגולות, מגרש טניס, בריכה ויקב בשטח מבונה של למעלה מ-700 מ"ר, והיא משתרעת על פני שטח מוקף חומה של כ-5 דונם.

השטח עליו בנויה הווילה הוחכר לחברת המלח על-ידי מינהל מקרקעי ישראל בשנות ה-50. בדצמבר 1991 חתמה חברת המלח עם משפחת דנקנר על חוזים שהעבירו לידי המשפחה זכויות בחלק מהמקרקעין שהוחכרו לחברה ועליהן נבנתה הווילה של דנקנר. לדברי המדינה, כאמור, המבנה מעולם לא הוסדר כדין, לא מבחינה רישויית ולא מבחינה קניינית-חוזית.

בא-כוחו של דני דנקנר, עו"ד יוסי בנקל, מסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם הומצא לנתבעים או לבאי-כוחם, אבל מצא את דרכו באורח פלא לכלי התקשורת".

עוד מסר בנקל כי "כל מה שנעשה בנכס בגינו הוגשה התביעה נעשה כדין, על סמך היתרים שניתנו על-ידי הרשויות המוסמכות, והכול בידיעה, באישור ובהסכמה של מנהל מקרקעי ישראל".