אפריקה ממשיכה להשתפר: הרווח התפעולי גדל ב-33%

בשורה העליונה דיווחה אפריקה על גידול של 64% בהכנסות החברה לכ-2.3 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד

קבוצת אפריקה ישראל, הנמצאת בשליטת לב לבייב, דיווחה היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2012.

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי המיוחס למחזיקי ההון של החברה בכ-10 מיליון שקל ברבעון בהשוואה לכ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי נובע בעיקרו מקיטון בהכנסות המימון ברבעון המקביל אשתקד בו נרשמו הכנסות מימון בסך כ- 98 מיליון שקל, הנובעות משערוך זכות לקבלת מניות אלון USA, מהוצאות מיסים גבוהות בשל הפסדי מימון בחברה ובחברות מוחזקות, שבגינם לא נזקפו מסים נדחים ומגידול בהוצאות מימון הנובעות, מגידול במצבת ההלוואות של החברה הבת אפי פיתוח. זאת, כתוצאה מרכישת אחזקות העירייה בקניון אפימול במוסקבה (25%) ובחניות (2700 חניות).

בשורה העליונה דיווחה אפריקה על גידול של 64% בהכנסות החברה לכ-2.3 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ברווח התפעולי נרשם גידול של 33% לכ-240 מיליון שקל בהשוואה ל-181 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח מיזמות נדל"ן הסתכם ברבעון בכ-177 מיליון שקל לעומת רווח של כ-150 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעילות התעשייה הסתכם ברבעון בכ-41 מיליון שקל לעומת רווח של כ-55 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח נובע בעיקרו עקב ירידות מחירי חומרי הגלם בשלהי שנת 2011 ובתחילת שנת 2012 וכן מירידה במכירות תחום הפלדה ברוסיה. ההפסד מחברות כלולות הסתכם ברבעון בכ-48 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-13 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההון העצמי המיוחס לבעלים של אפריקה הסתכם בסוף הרבעון בכ-4.54 מיליארד שקל לעומת כ-4.5 מיליארד שקל בסוף 2011.

יתרת הנדל"ן להשקעה (פרויקטים מניבים) הסתכמה בסוף הרבעון בכ-9.1 מיליארד שקל, יתרת נדל"ן להשקעה בהקמה (פרויקטים מניבים בהקמה) הסתכמה בכ-4 מיליארד שקל, יתרת מלאי הבניינים למכירה (פרויקטים למגורים) הסתכמה בכ-2 מיליארד שקל ויתרת מלאי הקרקעות של החברה הסתכמה בסך של כ-2.2 מיליארד שקל.

נציין כי דירקטוריון החברה אישר הצעת החלפה של אג"ח כ"ו באג"ח כ"ז, כלומר הקדמת תשלום חוב במזומן בהיקף של כ-500 מיליון שקל.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, ציין כי "אפריקה ישראל ממשיכה ביישום האסטרטגיה העסקית המתמקדת ביזמות, פיתוח עסקי וחידוש החזרה המואצת בעיקר בבניית נכסים מניבים, על מלאי קיים של קרקעות איכותיות העומד לרשותה, אשר יהוו בסיס איתן להגדלת תזרים המזומנים העתידי של החברה. זאת, לצד שמירה על מבנה הון חזק ויתרות נזילות גבוהות, הבולטות מאוד אל מול התנודות החריפות הקיימות בימים אלה בשוקי ההון בארץ ובעולם".

"מאמצי החברה לחיזוק המבנה הפיננסי של החברה בין היתר ע"י הקטנת החוב הסולו וביסוס יכולת שירות החוב לטווח הארוך, נמשכים ללא הרף ובימים אלה פועלת החברה להקדמת מועדי תשלום החוב המקוריים בהיקף של 500 מיליון שקל באמצעות הצעת רכש חליפין. אנו מאמינים כי, מהלכים אלה יביאו בעתיד לחיסכון בהוצאות המימון, לחיזוק המדדים הפיננסים והעלאת הדירוג של החברה. יודגש כי, יחס חוב סולו נטו ל-CAP של החברה ליום 31 במארס הינו כ-31.5% לעומת היחס המקסימלי שנקבע במסגרת ההסדר של כ -70%".