רווחי דיסקונט ירדו ל-247 מיליון ש'; הלימות ההון - 14.1%

רווחי דיסקונט ירדו ב-11.2% ■ הכנסות הבנק רשמו יציבות - 1.84 מיליארד שקל ■ התשואה על ההון ירדה ל-9.5% ■ הלימות הון הליבה - 8.2%

בנק דיסקונט מדווח היום על רווח של 247 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 278 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, ברבעון המקביל הציג הבנק רווח חד פעמי של 29 מיליון שקל ממכירת תעודות הסל תכלית. בנטרול רווח זה ירדו רווחי דיסקונט ב-1% בלבד. דיסקונט מציג תשואה על ההון של 9.5%, והבנק נהנה מירידה של 6.5 נקודות אחוז בחבות המס, כך ששיעור המס ששילם הגיע ל-33.5% בהשוואה ל-40% אשתקד.

הלימות ההון ליבה של דיסקונט עמדה על 8.2%, וזהו רבעון שני ברציפות שהבנק מסיים עם הלימות הון של מעל 8%. "דיסקונט מציג דוח סביר ושיפור מהותי בהון, וחשוב יותר - סוף סוף אנחנו רואים ניצנים ראשונים של התייעלות, בעיקר בכח אדם", אומר ל"גלובס" עדי סקופ, אנליסט הבנקים של אי בי אי. "במחיר של מכפיל 0.4 בו דיסקונט נסחר כיום, אני ממליץ לקנות את המניה".

ואכן, נתון בולט בדוח הוא הירידה בהוצאות השכר. אלו עמדו על 896 מיליון שקל בהשוואה ל-903 מיליון שקל אשתקד. זאת למרות הסכמי שכר חדשים שכללו תוספת שכר של 3.25%. במקביל השלים דיסקונט פרישה מוקדמת של 341 עובדים, כאשר במסגרת מיזוג בנק דיסקונט למשכנתאות יפוטרו עוד 150 עובדים זמניים.

"לא אצא מגדרי ולא נסיק מסקנות מרבעון אחד", אומר ל"גלובס" המנכ"ל ראובן שפיגל. "אנחנו מציגים שיפור מתמשך. עשינו לא מעט ועוד נבצע מהלכים נוספים. על ציר הזמן תהיה התייעלות מתמשכת בקבוצת דיסקונט בכח אדם ובהוצאות בכלל".

"מצב המשק מאוד שביר"

ההוצאות להפסדי אשראי של הבנק עמדו ברבעון הראשון על 123 מיליון שקל, עלייה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל. שיעור ההפרשות מתיק האשראי עמד על 0.42%, שיעור נמוך יחסית שייתכן שאינו מבטא בהכרח את ההרעה במצב המשק. "מצב המשק מאוד שביר", אומר על כך שפיגל, "אנחנו מפרישים נכון ובצורה שמרנית, אבל עוקבים אחרי כמה לווים. אם תחול הידרדרות במצבם נצטרך להגיב".

האשראי למגזר העסקי בדיסקונט ירד ברבעון ב-1.5% ל-63.5 מיליארד שקל. שפיגל אינו מסכים שמדובר במחנק אשראי: "אני לא מופתע מירידת האשראי בבנק, אבל זה לא מחנק. תהליך קבלת האשראי היום הפך ליותר מורכב גם בבנקים וגם בשוק ההון. עם זאת, בתוכנית העבודה של דיסקונט אנחנו רוצים בשנת 2012 לגדול באשראי ולא לקטון, ולכן הירידה באשראי ברבעון הראשון אינה מכוונת".

* תשואות האג"ח של חלק מקבוצות הלווים במשק גבוהות מאוד, כמו בקבוצת אי.די.בי, למשל. האם אתה רואה סיכוי לנפילת קבוצת לווים גדולה?

"לקבוצות לווים אין עסק אחד. תחת השם קבוצה יש הרבה עסקים ולכן אני רואה עסקים ספציפיים מול ביטחונות טובים. בחברות ההחזקה למעלה זו בדיקה נפרדת, להן יש קשיים ושוק ההון מציב לפניהן אתגרים רבים. מרבית הקבוצות הממונפות מבינות שלא ניתן למחזר את החוב והן צריכות להנזיל את הנכסים. להערכתי, ככל שישכילו למכור נכסים כך הסיכוי לנפילה יקטן".

דיסקונט
 דיסקונט