ירידה של כ-6% ברווח התפעולי של תנובה ברבעון הראשון

הרווח הנקי של תנובה ברבעון הסתכם בכ-113.8 מיליון שקל, לעומת כ-75.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ■ המכירות ברבעון: כ-1.87 מיליארד שקל

חברת מבטח שמיר פרסמה הערב (ה') את תוצאותיה לרבעון הראשון, הכוללים לראשונה גם את תוצאות תנובה.

הרווח הנקי של תנובה ברבעון הסתכם בכ-113.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-75.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון המקביל לשנת 2011 הרווח הנקי הושפע משמעותית מהפסדים בגין פירעון מוקדם של שטר הון, הפסדים מפעילות מופסקת ברומניה וכן מרווחי הון ממימוש נכסי נדל"ן.

בשורה העליונה הציגה תנובה הכנסות של כ-1.87 מיליארד שקל, לעומת כ-1.85 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור של 1.4% במכירות נובע בעיקר מעלייה במכירות של רוב הסחורות (חלב, ביצים, חמאה, בוטנים ובשר קפוא). הגידול מקוזז בחלקו מירידה במכירות של קוטג' ומוצרי יופלה, כתוצאה מהפסקת אספקה שנקטו העובדים המאורגנים במהלך חודש מארס, מציינים בתנובה.

הרווח התפעולי של תנובה ברבעון הסתכם בכ-143.3 מיליון שקל, לעומת כ-157.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח נובעת מעלייה בעלות חומרי הגלם והוצאות על דלקים ואנרגיה.

מבטח שמיר דיווחה על הפסד של 8.77 מיליון שקל ברבעון זה, על רקע הפסד בסך של כ-54 מיליון שקל (הוצאות אחרות בסך של כ-71 מיליון שקל ובניכוי הטבת מס בסך של כ-17 מיליון שקל), שנצבר בתקופות קודמות לקרן הון בגין השקעה בקבוצת תנובה, אשר נזקף לרווח והפסד ברבעון הנוכחי, בניכוי רווח ממימוש השקעה בסולבר תעשיות בסך של 25 מיליון שקל נטו, ומחלק החברה בתוצאות חברות כלולות נטו בסך 10 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-409 אלף בתקופה המקבילה אשתקד, הנובע בעיקר מרווח מפדיון מניות בגין השקעת החברה בקבוצת תנובה.