מרקל: "בשום פנים ואופן גרמניה לא תסכים לאירו-בונדס"

קנצלרית גרמניה דחתה בתוקף את ההצעה של הנציבות האירופית מאמצע השבוע להנפיק אירו-בונדס ■ "הדרך היחידה לטיפול במשבר הינה רפורמה כולל שתטפל בחוסר התחרותיות ביבשת"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שבה היום והדגישה עוד פעם את התנגדותה של גרמניה לאפשרות של הנפקת אירו-בונדס (אגרות חוב כלל אירופאיות), שנועדו לעזור למדינות חלשות יחסית לגייס כספים, ואמרה ש"בשום פנים ואופן" גרמניה לא תסכים לאופציה של האירו-בונדס.

את הדברים אמרה מרקל היום במהלך כנס של המפלגה שלה בברלין. "יש גופים שטוענים עכשיו שיש צורך להחיל את האירו-בונדס בטענה שמה שצריך עכשיו זה ריבית אחידה לכל הגוש והכל יסתדר מעצמו", אמרה מרקל במהלך הנאום שנשאה. "אבל מה שצריך בפועל זה רפורמה כוללת על מנת להתמודד עם חוסר התחרותיות בגוש האירו".

הדברים של מרקל באים בתגובה על הדוח שפרסמה הנציבות האירופית באמצע השבוע ובו קראה לבצע מספר שינויים במדיניות הכלכלית של גוש האירו. בין יתר הדברים הייתה הקריאה של ראש הנציבות האירופית חוסה מנואל בארוסו להנפיק אירו-בונדס על מנת לעזור למדינות חלשות כמו יוון לגייס כספים כדי לעודד את הצמיחה במדינות הללו.

בעקבות ההחרפה במשבר שיגר נשיא ארצות הברית במהלך השבוע נציגה מיוחדת לאירופה על מנת להאיץ במנהיגי היבשת לנקוט בצעדים משמעותיים יותר לטיפול במשבר החוב. הרבה אנליסטים האשימו לאחרונה את משבר החוב באירופה כסיבה העיקרית לביטול של מספר הנפקות בבורסה כמו גם לנתוני הייצור החלשים שהתפרסמו לאחרונה בסין כמו גם לשיעור האבטלה בארצות הברית.