נתניהו: "לא העלינו מסים יותר מדי, יצרנו משרות ושברנו קרטלים; לישראלים יש יותר כסף בכיסים"

(עדכון) - רה"מ במסיבת עיתונאים עם שר האוצר ומזכ"ל ה-OECD: "עלינו לשמור על ההוצאה - אך אסור להטיל מסים גבוהים מדי בצורה כזאת שלא כדאי לעבוד" ■ שטייניץ: "גוריה אמר לנו שעדיין מסוכן"

"לאנשים יש יותר כסף בכיסים. שברנו קרטלים ומונופולים. זה מה שיוצר תעסוקה ויוצר צמיחה. אסור לפזר כספי מדינה בדברים לא נכונים ואין צורך להטיל מסים גבוהים מדי בצורה כזאת שלא כדאי לעבוד". אלה המסרים העיקריים אותם העביר הבוקר (ג') רה"מ בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים עם שר האוצר יובל שטייניץ ומזכ"ל ארגון ה-OECD, אנחל גוריה, המבקר בישראל. אתר "גלובס" העביר את המסע"ת בשידור חי.

"הביצועים של כלכלת ישראל טובים יותר מכלכלות ה-OECD ומהטובים בעולם כולו", המשיך נתניהו. "יצרנו 250 אלף מקומות עבודה חדשים ב-3 השנים האחרונות. זה קרה כי שלטנו בהוצאות שלנו ולא נתנו לגירעון להתנפח, וגם בגלל שלא העלינו מסים יותר מדי כי הבנו שנקבל יותר הכנסות ממסים אם שיעור המס יהיה נמוך יותר".

נתניהו התייחס גם לדוח טרכטנברג ואמר כי הממשלה אימצה את המלצות הדוח כדי להוביל שינוי חברתי ולהפחית את העוני: "המדיניות שלנו נכונה - אנטי-קרטל וצדק חברתי. אי אפשר להשיג צדק חברתי בלי צמיחה. ישראל שמרה על האיזון הזה. עברנו משבר ענק בהצלחה יתרה כמעט יותר טוב מכל מדינות ה-OECD. גם ייצרנו רבע מיליון מקומות עבודה, גם צמחנו וגם הורדנו את החוב. ניהלנו את זה בצורה אחראית וצמצמנו את העוני".

לדברי נתניהו, גוריה אמר לו שישראל צריכה להמשיך במדיניות הנוכחית שלה, וציין כי המשבר העולמי טרם הסתיים.

גם שטייניץ דיבר על פגישתו עם גוריה: "גוריה אמר לנו שעדיין מסוכן. הוא בא לכאן כדי להזהיר אותנו שעדיין יש משבר. קיבלנו אזהרה חמורה שיש מלחמה כלכלה עולמית ויש המון סכנות, לרבות באירופה. ייתכן כי המשבר יחריף. לכן, הגנה על הכלכלה מפני כישלונות של מדינות אחרות כמו איטליה או יוון, זה היעד המרכזי. כדי להשיג את זה עלינו לשמור על המדיניות - שמירה על המסגרת התקציבית ושמירה על גירעון סביר. זה תנאי הכרחי לשמירה על ההישגים. גוריה הסביר כי אם לא נשמור על המסגרות התקציבית ועל ההוצאות - זה מסוכן".

כאשר נשאל נתניהו על הגזירות המתוכננות בתקציב 2013, ענה: "התקציב יתרחב, השאלה בכמה. אנו גם יודעים בכמה, השאלה אם הוא מתרחב 'מעבר למעבר'. התקציב לא יגדל עד כדי כך שנצליח לעשות הכל. אבל אנו שומרים על המסגרות. זה הדבר הכי חשוב לכולם - היכולת לשמור על מסגרת כלכלית אחראית - זה מה שייתן את הצמיחה".