אילן בן-דב מודה: "פרטנר הייתה גדולה עליי"

בן-דב לאחר שהעביר השליטה בפרטנר להאצ'יסון: "האצ'יסון היא חברת ענק שמכירה את ישראל" ■ מקורבים לעסקה: העיסוק ברגולציה בישראל הוא מסוכן, והדרך שבה הכניסו את התחרות היא חסרת אחריות

"כבר מספר חודשים שאנחנו מחפשים שותף, כי ראיתי את הסערה שמתרגשת על הענף כולו. פרטנר צריכה גוף פיננסי גדול יותר וגב רחב, וזו הייתה אחריות שלי למצוא לה שותף כזה ולהעניק לה את מה שאני לא יכול. האצ'יסון היא חברת ענק שמכירה את ישראל, ולמי שלא מכיר היה קשה יותר להיכנס", כך אמר אילן בן-דב, בשיחה עם "גלובס" לאחר שסיכם את עסקת המכירה והעברת השליטה בפרטנר בחזרה להאצ'יסון. "פרטנר הייתה גדולה עליי", סיכם, ומעבר לכך סירב לענות על שאלות ולהתראיין בנושא.

מקורבים לעסקה ציינו כי מה ששבר את בן-דב הייתה הרגולציה הבלתי אפשרית שהכניסה את השוק הסלולרי המקומי לסחרחורת, וגרמה לכך שכל התחזיות המוקדמות מזמן העסקה פשוט נטרפו.

אותם מקורבים ציינו כי בימים האחרונים רואים בדיוק את מה שחזו החברות הסלולריות והזהירו מפניו. לדבריהם, העיסוק ברגולציה בישראל הוא מסוכן והדרך שבה הכניסו את התחרות היא חסרת אחריות. "באף מדינה בעולם לא הורידו את הקישוריות כמו כאן, בשום מדינה לא מכניסים כמות כה גדולה של שחקנים חדשים לשוק בבת אחת, ולא יעזור כלום - בסופו של דבר אי אפשר יהיה לקיים תעשייה סלולרית במחיר של 100 שקל לחודש לחבילת הכול כלול", אומרים המקורבים.

עוד הם טוענים, כי הנזק שגרמה "הרגולציה חסרת האחריות" לפנסיה של הציבור ולמשקיעים "אינו משתווה בשום פנים להטבה שכביכול הושגה. הציבור לא רואה את הדברים האלה כי הוא רואה עכשיו רק את ירידת המחיר. אבל בסופו של דבר השוק יתכנס, כי ישראל לא שונה מצרפת ואנגליה, ופשוט אין מודל עסקי שיכול לאפשר לחמישה שחקנים עצמאיים לפעול בשוק קטן כמו שלנו", טענו.