רמי לוי במו"מ עם פרטנר: יציע סלולר ללא הגבלה

לוי מעוניין להציע מחיר נמוך מ-89 שקל של הוט מובייל ■ אם יושג הסכם, לוי יפסיק את ההתקשרות עם חברת פלאפון

שוק הסלולר ממשיך לרתוח. ל"גלובס" נודע כי רשת רמי לוי שיווק השקמה, המשמשת מפעילה וירטואלית (MVNO), מנהלת מו"מ עם פרטנר, שיאפשר לה להציע חבילת שיחות ומסרונים ללא הגבלה, במחיר שיתחרה בחברות הסלולר החדשות - גולן טלקום והוט מובייל. אם המו"מ יבשיל לכדי הסכם, רמי לוי יפסיק את ההתקשרות עם פלאפון, המעניקה לו כיום את התשתית הסלולרית.

למעשה, מאז השקת פעילותן של גולן טלקום והוט מובייל, פועל לוי ליצירת הסכם חדש שיאפשר לו להתחרות בשוק, לאור נחיתות ההצעה שלו כיום. לוי הציב לעצמו יעד - להציע חבילת שיחות ומסרונים ללא הגבלה, במחיר הנמוך מ-89 שקל לחודש, כפי שמציעה הוט מובייל.

כיום גובה לוי 17.8 שקל דמי שימוש חודשיים, ונוסף על כך 17 אגורות לדקת שיחה או SMS - הצעה נחותה משמעותית מאלה של החברות החדשות. עד כה הצטרפו ללוי 60 אלף לקוחות, ואולם מאז שהמפעילות החדשות החלו לפעול, קצב הגיוס קטן ולוי סובל גם מנטישת לקוחות. עם זאת, על פי הערכות, מספר המנויים שלוי מגייס מדי יום עדיין גבוה ממספר הנוטשים.

הפעלת המערכת של לוי על התשתית של פלאפון גררה הוצאות שונות, ובהן תשתיות, מערכות מידע ומחשבים. כפי הנראה, החוזה בין לוי לפלאפון יחייב אותו לשפות את פלאפון על חלק מהוצאות אלה, עם ההחלטה לסיים את ההתקשרות.

ניסיון לשפר הסכמים קיימים

בהקשר זה נציין כי לפני שפתח במו"מ עם פרטנר, ניהל לוי מגעים עם פלאפון בניסיון לשפר את ההסכם בין הצדדים, באופן שיאפשר לו לשפר את הצעת הערך לצרכן; ואולם מגעים אלו הסתיימו ללא הצלחה.

ההתפתחויות בשוק הסלולר טרפו את הקלפים בתוכנית העסקית של לוי, שהשיק את הפעילות בדצמבר 2011. במקור, הרשת הציבה לעצמה יעד גיוס של 250 אלף מנויים בתוך שנתיים. על פי התוכנית העסקית, מחזור המכירות הצפוי בתום הגיוס היה אמור לעמוד על 250-300 מיליון שקל בשנה, שאמורים היו להניב רווח גולמי של 23%-25%. בשלב זה ציפתה הרשת לרשום רווח תפעולי שנתי של 10%, קרי 25-30 מיליון שקל.

לפי הערכות, המחירים של המפעילים הווירטואליים אינם רווחיים למפעילים ובחלק המקרים הם אף הפסדיים.

לוי מסר בתגובה כי אינו מאשר קיום מו"מ, וכי הוא פועל לשיפור הצעת הערך ללקוחותיו. בפרטנר ובפלאפון סירבו להתייחס.