דיווח: גולדמן סאקס במגעים למכור את חטיבת הגידור שלו

לפי הדיווח שפורסם ב"בלומברג", בנק ההשקעות החמישי בגודלו בארה"ב מנהל מו"מ עם חברת Street Corp בנוגע למכירת חטיבת הגידור שלו ■ ההסכם הצפוי מגיע ברקע להידוק הפיקוח של הרגולטורים האמריקנים על כל הגופים שעוסקים בגידור

גולדמן סאקס , בנק ההשקעות החמישי בגודלו בארה"ב מבחינת שווי הנכסים, מנהל מו"מ למכירת חטיבת קרנות הגידור שלו לחברת Street Corp, כך לפי גורם המקרוב לעניין, אותו מצטטת "בלומברג".

לפי הדיווח, ההסכם עדיין לא הושג, אך הוא מגיע ברקע להידוק הפיקוח של הרגולטורים האמריקנים, כולל הרשות לניירות ערך (SEC), שהודיעה לא מכבר כי תגביר את הפיקוח על כל הגופים העוסקים בגידור השקעות. זאת, כתגובה להנואות הענק שנחשפו בשנים האחרונות כדוגמת הונאת הפונזי הענקית של ברנארד מיידוף, והפסדי הענק שנגרמו בתקופת משבר הסאב-פריים שהחל ב-2008.

בנק ההשקעות State Street הוסיף לשוויו כ-170 מיליארד דולר, לאחר שרחש ב-2009 את חברת הפיננסים Mourant International Finance.

"זוהי הזדמנות טובה לגולדמן סאקס להיפטר מהעסק הלא זוהר הזה שנקרא גידור השקעות, שמושך אליו את אש הרגולציה ואינו מייצר מספיק הכנסות", אומר כריסטופר ווילר, אנליסט ב-Mediobanca . "עסקאות שכאלה נהיו דבר שבשגרה באירופה ובארה"ב, מאז הונאת הענק של מיידוף".