הבנק העולמי: "הכלכלה הגלובלית תיכנס לסיחרור בקרוב"

הבנק העולמי פרסם אמש דוח המצביע על כך שתיאבון הסיכון של המשקיעים ירד בעקבות החששות מפני משבר החוב האירופי ■ בתרחיש הקיצוני ביותר הוא צופה כי הכלכלה הגלובלית תיכנס למשבר הדומה לזה שהיה בעת קריסת ליהמן ברדרס

הבנק העולמי פרסם אמש (ג') דוח המצביע על כך שתיאבון הסיכון של המשקיעים ירד בעקבות החששות מפני משבר החוב האירופי וכי כלכלות חלשות מנסות להגן על עצמן באמצעות הקטנת ההשקעות והחובות שלהן.

הדוח, המתייחס למצבה של הכלכלה הגלובלית, צופה כי הצמיחה בכלכלות חזקות כגון יפן גרמניה וארה"ב, תהיה איטית יותר בשנים הקרובות. בנוסף, לפי הדוח, גם כלכלות "הביניים" כמו ברזיל וסין, שהיו עד כה מנוע הצמיחה של הכלכלה הגלובלית, יסבלו מצמיחה מתונה יותר בתקופה הקרובה.

הבנק העולמי מציג תחזית עגומה גם עבור הכלכלות החלשות יותר באפריקה ואמריקה הלטינית וצופה כי הן ירשמו את שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מזה כעשור.

"העולם נמצא בתקופה גורלית", אומר אנדרו בורנס, אחד ממחברי הדוח, שטוען כי החשש מחוסר יציבות בגוש האירו, צמיחה קטנה יותר בכלכלות המתפתחות וחוסר הוודאות הכלכלית - היו בין הגורמים המרכזיים שהובילו אותו למסקנות שעליהן הצביע הדוח.

מסקנות הדוח מצביעות על כך שהעצבנות בשווקים גברה בתקופה האחרונה, בעיקר בשל משבר החוב האירופי, וגרמה ל"פרמיית הסיכון לעלות בכל העולם".

בעקבות הדוח, הבנק העולמי החליט להשאיר את התחזית העגומה שלו לגבי הכלכלה הגלובלית, כאשר בתרחיש הקיצון שהוא תיאר עוד בחודש ינואר, היא תיכנס לסיחרור הדומה לזה שהיה עם קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. בתרחיש היותר טוב, הדוח מצביע על צמיחה של כ-2.5% בכלכלה הגלובלית ב-2013.