רמי לוי: אין אצלי פיטורים; מי שקונה את המניה יודע מה הוא עושה

היכנסו וצפו ברמי לוי מתראיין לתוכנית "בארבע עיניים" עם חגי גולן בגלובס TV ■ "המחאה מוצדקת, למעמד הביניים קשה לחיות פה. לפני 5 שנים שילמו 2,000 שקל בחודש שכירות או משכנתא - היום משלמים 5,000-6,000 שקל"

רמי לוי מתחייב לא לפטר עובדים ואף לייצר 1,000 משרות חדשות, ממשיך להתייצב לצד המחאה החברתית, שומר על צניעות ומסביר שסוד ההצלחה שלו מול המתחרים טמון בהוצאות מטה נמוכות. וכן, הוא רומז למשקיעים שכדאי להם לקנות את המניה שלו.

"מי שקונה את המניה שלי, יודע מה הוא עושה", אומר רמי לוי בראיון לתוכנית "בארבע עיניים" עם חגי גולן, היום (ד') בגלובס TV.

- יש שחיקה גדולה מאוד ברווחי רשתות השיווק. איך אפשר לשרוד במלחמת מחירים כזו?

"אני שורד בגלל דבר אחד פשוט - עלויות התפעול של המטה שלי הרבה יותר נמוכות מאשר עלויות התפעול של המטה של המתחרים, ואני מוכר פר מ"ר כמעט פי 3 מהם. אני נותן יותר שירות בתוך החנות, משקיע יותר בתוך החנות. נניח, לדוגמה, אם במחלקת ירקות המתחרים שלי שמים 4 עובדים - אני שם 8 עובדים. אבל מצד שני, במטה אני יותר מצומצם".

- מלחמת המחירים גורמת לכך שכנראה לא יהיה מנוס מפיטורים. זו תהיה הדרך היחידה של האחרים להשיג רווחיות בתקופה כזאת?

"לא אצלי בעסק, להיפך. אני יצרתי כ-1,000 מקומות עבודה בשנת 2011. בשנת 2012 אייצר כמעט עוד 1,000 מקומות עבודה, כי אני פותח חנויות חדשות. אצלי כרגע אין דבר כזה, ואין מחשבה אפילו על פיטורים".

כשנשאל לוי מהי דעתו על המחאה החברתית, ענה: "המחאה מאוד צודקת. מעמד הביניים הגיע למצב שהוא נשחק ברמה כזאת שהיה קשה לו לחיות. הם הלכו בהתחלה לכיוון הסקטור הפרטי, והם צודקים, כי שם גם כן היו אנשים קצת הגזימו והגזימו הרבה; אבל מי שאשם בזה שהם הגזימו הם הרגולטור והסקטור הציבורי שלא פיקחו עליהם. אני חושב שכל דבר יקר, צריכים לבדוק למה הוא יקר.

"שים לב מה קורה בדיור: לפני 5 שנים זוג צעיר היה משלם 2,000 שקל שכירות לדירה של 3, 4 חדרים בירושלים. על אותה דירה היום הוא משלם 6,000 שקל. זוג צעיר שרצה לקנות דירה לפני 5 שנים, נניח בהר חומה בירושלים, היה יוצא לו לשלם 2,000 שקל משכנתא. היום על אותה דירה הוא צריך לשלם 4,000 ו-5,000 שקל. מי אשם? זה הסקטור הציבורי, כי הוא למעשה שולט בקרקעות במדינת ישראל, והוא זה שמשווק את הקרקעות, והוא שיווק את הקרקעות בצורה כזאת למרבה במחיר".

צפו בראיון המלא עם רמי לוי, בו הוא מתייחס גם לפעילות הסלולר הטרייה שלו וגם עונה על שאלות אישיות.