נוקיה הודיעה על פיטורי 10,000 עובדים; המניה יורדת

תסגור משרדים בפינלנד, גרמניה וקנדה ■ בנוסף, מספר בכירים בחברה יסיימו את תפקידם ■ המנכ"ל סטפן אלופ: "אנחנו צריכים לשנות את מודל התפעול שלנו"

נוקיה מתכננת לפטר 10,000 עובדים ומתכוונת לסגור סניפים בעקבות הקשיים של הנהלת החברה לצמצם את הפסדי החברה - כך הודיעה החברה היום (ה') בהודעה לעיתונות. במסגרת תוכנית התייעלות כוללת, החברה תסגור משרדים שלה בפינלנד, גרמניה וקנדה.

בנוסף לסגירת המשרדים, מספר של מנהלים בכירים בחברה צפויים לסיים את תפקידם בינהם גם את ניקלאס סאבנדר, מארי מקדוול וג'רי דה-וארד. מספר הפיטורים שנוקיה הודיעה עליהם היום, מהווים כחמישית ממספר העובדים הכללי של החברה.

חברת נוקיה סובלת בשנים האחרונות מקשיים כלכליים בעקבות עליית הפופולריות של מכשירי הסמארטפון של אפל וסמסונג. הפופולריות של האייפון והגלקסי גרמו לנוקיה לרשום הפסדים בארבעת הרבעונים האחרונים כשברבעון הראשון של 2012 נרשמה ירידה של 24% בהיקף משלוחי המוצרים של נוקיה. בעקבות הצניחה החדה במכירות, איבדה החברה לפני מספר חודשים את תואר "יצרנית הטלפונים הסלולרים הגדולה בעולם" לטובת חברת סמסונג הקוריאנית.

"אנחנו צריכים לשנות את מודל התפעול שלנו ולהבטיח יצירת מודל שיתמוך את השאיפות שלנו", אמר סטפן אלופ, מנכ"ל נוקיה, בהודעה. אלופ, שנכנס לתפקידו ב-2010, מנסה מאז לצמצם ככל האפשר את ההפסדים ולהגביר את מכירת הסמארטפונים של החברה. המניה של הבחרה ירדה 5.6% לאחר פרסום ההודעה, כשב-12 החודשים האחרונים איבדה החברה 49% מהשווי שלה.