עתירה לבג"ץ: תנו לנו פטור מניכוי מס במקור כי זה פוגע ברווחיות

לטענת חברת אל.פי.סי מרום מערכות בע"מ, אי-מתן פטור מלא שכזה "יביא את החברה בהכרח למחנק תזרימי ואף לקריסה טוטלית" ■ המדינה מתנגדת לבקשה

המדינה מתנגדת לבקשתה של חברת כוח-אדם לפטור אותה באופן מלא מניכוי מס במקור. כך עולה מתגובה שהוגשה בימים האחרונים על-ידי המדינה לעתירה שהגישה לבג"ץ חברת אל.פי.סי מרום מערכות בע"מ, בבקשה להעניק לה פטור מלא מניכוי מס במקור.

לטענת החברה, המיוצגת בידי עורכי הדין יעקב גולדמן ואורי גולדמן, אי-מתן פטור מלא שכזה "יביא את החברה בהכרח למחנק תזרימי ואף לקריסה טוטלית, המהווה סכנה קיומית לחברה ולחופש העיסוק שלה".

מדובר בחברת כוח-אדם בתחום הניקיון והבנייה, שמחזורה השנתי הוא מעל 30 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. לטענת החברה, "הרווח הגלום במחזורה מסתכם באחוזים בודדים בלבד".

בעתירה, שהוגשה נגד פקיד שומה חולון, מאזניה לשנים 2010-2011 מגלים הפסדים ניכרים לצורכי מס, ולא נראה כי רווחיה בשנה הנוכחית יביאו אותה לחבות מס, בשל זכותה לקזז את רווחיה כנגד הפסדי העבר. בקשתה מפקיד השומה לפטור מלא מניכוי במקור נדחתה, ונקבע לה ניכוי במקור של 5%.

לטענת העותרת, "אמנם לא מדובר בשיעור גבוה במיוחד, אך בשל מבנה עסקיה מדובר בשיעור גבוה ביותר, שלא נאמר הרסני, עבורה. החברה מפיקה רווח גולמי מעסקיה בשיעור נמוך במיוחד שבין 3% ל-4%, וזאת בטרם נלקחו בחשבון הוצאות נוספות. כך שניכוי המס במקור בשיעור של 5% מהכנסותיה שבעיקרן נגבות מגופים המחויבים לנכות לה מס במקור, ייצר הפסד תזרימי מיידי שצפוי כי יתפח מעסקה לעסקה, עד שיביא לשיתוק פעילותה ולקריסתה המוחלטת".

מתשובת המדינה עולה כי החברה נחקרה בחשד לקבלת חשבוניות פיקטיביות מחברה שבה שולט מנהל החברה העותרת, וכי "בנסיבות אלה, כלל לא ברור שפקיד השומה יכיר בהפסדי החברה מהשנים הקודמות, וייתכן כי החברה תחויב בתשלום מס בתום השנה".

לטענת הפרקליטות, "אין כל בסיס לטענה שלפיה החלטתו המקצועית של פקיד השומה להקטין את שיעור ניכוי המס במקור מ-20% ל-5% היא החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני המחייבת את התערבות בג"ץ. (בג"ץ 3928/12)