מדידת האינטרנט: "גלובס" רשם עלייה של 10% בממוצע היומי

אתר הפורומים fxp נכנס במאי לעשירייה המובילה במספר הגולשים החודשיים

מסתבר שגם בעידן הפייסבוק, פורומים וקהילות הם עדיין מצרך מבוקש. זו לפחות התמונה העולה מנתוני מדידת הגלישה באינטרנט לחודש מאי שמתפרסמים היום (א'), ומציבים במקום השמיני של מספר הגולשים החודשי את אתר fxp, שנכנס לראשונה למדידה.

מדובר על הישג משמעותי לאתר, שנהנה מטראפיק משמעותי אך מבחינת יחסי ציבור פועל בעיקר בשקט.

מנתוני ועדת המדידה, בניהולו של גל תורג'מן שנכנס לתפקיד בתחילת החודש, עולה כי אל אתר fxp גלשו בחודש מאי 800 אלף גולשים בפועל (Real Users). כמות הדפים הנצפים עומדת על 47 אלף, מה שמציב אותו במקום השביעי.

גם בנתוני הגלישה היומיים, שמבליטים את הגולשים הנאמנים שנכנסים לאתר מדי יום, האתר מספק נתונים טובים עם 95 אלף גולשים בפועל, מה שמציב אותו במקום ה-12.

לדברי ארז בן-דוד, מייסד ומנכ"ל אתר fxp, "עד היום הכירו בשוק את fxp כאתר גדול, אבל עכשיו יש הזדמנות באמצעות ועדת המדידה כדי לקבל את הבמה שלה האתר ראוי ולהבין עד כמה הוא באמת גדול".

אתר נוסף שהצטרף למדידה החודש הוא אתר האינטרנט של זכיינית ערוץ 2 רשת, לאחר שזו נפרדה אחרי 3 שנים מהשותפות עם ynet, שאכלס את התוכניות של הזכיינית. בינתיים רשת מאכזבת ומגיעה רק למקום ה-24 בנתוני הגלישה החודשיים עם 297 אלף גולשים בפועל ולמקום ה-28 עם 25 אלף גולשים. גם זמן השהייה הממוצע נחשב לנמוך (כ-13 דקות), אך חשוב לזכור כי האתר עדיין בונה את עצמו כמותג נפרד, וזה כנראה לוקח זמן.

מצטרפים נוספים למדידה החודש הם שני אתרים מבית קבוצת קו מנחה: אתר הפרסום והמדיה ice והאתר הכלכלי ביזפורטל (ראו בהמשך). אתר ice הניב תוצאות נמוכות יחסית והגיע למקום ה-48 במספר הגולשים החודשי (43 אלף) ולמקום ה-43 בממוצע הגולשים היומי (4.6 אלף).

מה באשר לרשימת המובילים במספר הגולשים החודשי? אין הרבה שינויים מהותיים בחמישייה הראשונה, עם אתר וואלה במקום הראשון (2.44 מיליון), אתר ynet אחריו (2.19 מיליון) ואחריהם מאקו (1.96 מיליון), נענע10 (1.61 מיליון) ותפוז (1.46 מיליון).

עוד עולה מהנתונים כי כניסתו של fxp למקום השמיני דחקה אל המקום התשיעי את אתר זאפ.

מי שנדחק מחוץ לעשירייה, לאחר שהפתיע לטובה בחודש אפריל, הוא אתר עכבר העיר, שרשם ירידה של 17.6% במספר הגולשים החודשי וירד למקום ה-13.

ברשימת האתרים המובילים בממוצע הגולשים היומי, אתר msn ואתר ספורט5 החליפו מקומות והתייצבו במקום ה-8 וה-9, בעוד אתר "גלובס" חזר לעשירייה המובילה.

אתר "גלובס" רשם עלייה של 10% בממוצע הגולשים היומי בהשוואה לחודש אפריל עם כ-100 אלף גולשים בפועל. לעומתו, אתר "דה מרקר" רשם ממוצע של 88 אלף גולשים יומיים. "גלובס" רשם גם עלייה של 8.7% במספר הגולשים החודשי (528 אלף), בעוד "דה מרקר" רשם עלייה של 4.35% בלבד (639 אלף). "גלובס" גם הצליח לשמור על זמן השהייה הממוצע (4 שעות ו-20 דקות) לעומת "דה מרקר" (שעה ו-11 דקות).

אל הזירה הכלכלית של אתרי האינטרנט הנמדדים הצטרף החודש כאמור גם אתר ביזפורטל. בנתוני הגלישה החודשיים הגיע האתר למקום ה-31 עם 156 אלף גולשים בפועל ולמקום ה-24 בממוצע הגולשים היומי עם 34 אלף גולשים. בזמן השהייה הממוצע רשם האתר 6 שעות ו-32 דקות. נתוני המדידה מראים כי התחום הפופולרי ביותר הוא החדשות עם ממוצע של 2.3-2.5 מיליון גולשים בפועל מתחילת השנה.

באשר לכמות דפים נצפים, אתרי ומדורי המשחקים מובילים, כשאחריהם אתרי ומדורי הכלכלה. תחום הכלכלה גם מוביל מבחינת זמן שהייה ממוצע, כשהשיא נרשם בחודש ינואר עם כ-3 שעות לגולש בחודש. מבחינת מגדר, נשים מעדיפות אתרי אוכל ומשחקים, בעוד גברים מעדיפים כלכלה וחדשות.

דירוג אתרי האיטרנט
 דירוג אתרי האיטרנט