הצלחה במבחני ההפקה ב"לוויתן"; רציו: הגז זורם נקי

קצב זרימה ממוצע בקידוח עמד על 36.1 מיליון רגל מעוקב גז טבעי ליום ■ רציו: התוצאות היו מצוינות והגז הטבעי זורם באופן נקי יחסית

השותפויות בקידוח "לוויתן", רציו, דלק קידוחים ואבנר, מדווחות היום לבורסה על סיום מבחני ההפקה בקידוח לוויתן 1. השותפויות מדווחת כי כמות פטרוליום כוללת שהופקה כ-71.1 מיליון רגל מעוקב גז טבעי, ו-93 חביות של קונדנסט.

קצב זרימה ממוצע בקידוח עמד על 36.1 מיליון רגל מעוקב גז טבעי ליום (בדומה לקצב בקידוח "תמר"). מרציו נמסר ל"גלובס" כי התוצאות היו מצוינות והגז הטבעי זורם באופן נקי יחסית (תהליך הניקוי לא מסובך). גם לחץ הגז במאגר (PSI 8515) טוב מאוד.

עוד מציינים ברציו כי כי קצב ההפקה היה מבוקר והוגבל על ידי הציוד באמצעותו בוצעו מבחני ההפקה. בימים הקרובים צפויה האסדה, "הומר פרינגטון", לעזוב את אתר הקידוח.

ירון זר, אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, מציין בתגובה לדיווח כי מבחני ההפקה ב"לוויתן" מוכיחים את הטענה כי מדובר במאפיינים דומים ל"תמר". "אם מישהו ציפה לעדכון מעלה של הרזרבה אזי זה יתקבל באכזבה".

נזכיר כי לפני כ-6 שבועות דיווחה חברת נובל אנרג'י על הפסקת הקידוח לפני שהגיע למטרות הנפט. החברה הסבירה כי החליטה לעצור את הקידוח בעומק של 6,500 מטר לאור "לחצים גבוהים והגבלות מכניות". הזכויות ב"לוויתן" מוחזקות בידי נובל (39.66%), קבוצת דלק (45.34%) ורציו (15%).

לפי הדיווח של נובל, בעומק של 21 אלף רגל (6,522 מטר) התגלה גז טבעי במאגר "לוויתן 1", אשר הרכבו היה כבד יותר מאשר בשכבות העליונות יותר - שנוצר כננראה ממקור תרמו-גני, ומותיר את האפשרות להימצאותו של נפט בקידוח. הגז הזה שונה מהגז שהתגלה עד כה בקידוחים שערכה נובל במימי ישראל, שהוא ממקור ביו-גני, שאינו מעיד על הימצאות נפט.

ב"גלובס" דיווחנו כי נובל כבר החלה לבדוק אפשרות לחכור את שירותיה של אסדת קידוח המתמחה בקדיחת מטרות עומק, הנמצאת כיום במצרים. תוכנית הקידוח הייתה להגיע לשתי מטרות עומק המכילות ככל הנראה כמויות משמעותיות של נפט וגז.