סגרמטה שעוסקת בניתוח מידע עשויה להירכש בכ-33 מיליון דולר

טכנופלסט שמשקיעה בחברה צפויה לקבל 2 מיליון דולר ■ בסגרמטה הושקעו 6 מיליון דולר מאז 1999

חברת סגרמטה (Sagarmatha), שמפתחת תוכנה לניתוח נתונים לצרכים שיווקיים, עשויה להירכש בקרוב. כך עולה מדיווחים שהעבירו ביומיים האחרונים, חברות טכנופלס שמנהל חן כץ ופולאר תקשורת, מבעלות המניות בחברה, לבורסה לניירות ערך בתל אביב. על-פי ההודעה, סגרמטה חתמה על הסכם עם חברה אחרת, לשיתוף פעולה שיווקי שכולל גם אופציה לרכישתה. מועד תוקף האופציה כפי שמצוין הוא כחצי שנה. סכום הרכישה שמשוקלל מהערכות בדיווחים משקף לחברה שווי של כ-33 מיליון דולר.

ניתוח בזמן אמת

סגרמטה היא חברה ותיקה שהוקמה ב-1999 על-ידי נועם רון, המנכ"ל. החברה פיתחה תוכנה לניתוח נתונים בעלי רלוונטיות שיווקית שמאוחסנים בבסיסי נתונים ארגוניים בעלי היקפים גדולים (מה שנקרא כריית מידע). לאורך השנים השקיעו בחברה מספר קרנות ישראליות בהן, לצד טכנופלס, גם ואלי ונצ'רס, שרכשה את חלקה של קרן מופת, פולאר תקשורת, ו-Latartech. לאורך השנים הושקעו בחברה כ-6 מיליון דולר, כך על-פי IVC.

לסגרמטה היו ציפיות גדולות, כפי שאולי עולה גם מהשם שבחברה החברה, שמשמעותו בנפאלית היא הר האוורסט, ההר הגבוה בעולם. הפתרונות שמספקת החברה מיועדים לניתוח התנהגות לקוחות על-פי פרמטרים ספציפיים ומהם נגזרים מאפיינים לגבי הרגלי הקניה של לקוחות. הנתונים יכולים להיות רלוונטיים בקביעת מבצעים שונים והנחות לפי הרגלי הצריכה.

בטכנופלס, שמחזיקה כ-5.9% ממניות סגרמטה, מעריכים כי במידה והאופציה תצא לפועל, החברה תקבל עד 2 מיליון דולר, ואילו בפולאר תקשורת (8%) מעריכים כי החברה תקבל עד ל-3 מיליון דולר. מלבד ההשקעות הקשר בין המשקיעות לחברה אינו הדוק במיוחד. מנכ"ל טכנופלס, חן כץ, משמש כמשקיף בסגמנטה. עבור שתי החברות מדובר בהחזר סביר, במידה והמכירה תצא לפועל בהיקף זה, למרות שעבר זמן ניכר מאז התבצעו ההשקעות.

במרץ 2012, בדיווח על תוצאות שנת 2011, העריכו בטכנופלס את שוויה של סגרמטה בכ-18 מיליון דולר כחלק מהערכת שווי שבוצעה לפורטפוליו שיש לחברה. הערכת השווי נראית נדיבה במיוחד, בהתחשב בכך שהמעריכים נעזרו בממוצע המכפילים על המכירות של מספר חברות תוכנה גדולות. עם זאת, כריית מידע ממחסני הנתונים הארגוניים, הפכה לתחום חם בשנתיים האחרונות עם ההתגברות בצורך לעבד כמויות גדולות של מידע שיווקי בזמן אמת כחלק מטרנד ה-Big Data.