שמידט: "נוכל בעתיד לקנות סמארטפון במחיר מאד זול"

יו"ר ולשעבר מנכ"ל גוגל שוחח בוועידת הנשיא הרביעית ■ "רובוטים, מציאות וירטואלית, מכוניות בלי גז - אלה העתיד" ■ על ישראל: "החדשנות והקישוריות מייצגת אותה"

"האינטרנט הוא מקור הקהילות בעולם, הוא משנה את העולם - התקשורת משנה חיים", כך פתח היום (ג') את דבריו אריק שמידט, יו"ר ולשעבר מנכ"ל גוגל, בוועידת הנשיא, אשר פותחת את שנתה הרביעית בירושלים. שמידט נאם בפאנל תחת הכותרת "המתכון שלי למחר טוב יותר".

"לחברה נראה שהוגן להציע את כוח המחשב רק לאלה אשר נולדו במקום הנכון. במדינות דמוקרטיות, מערביות, הצומחות מבחינה כלכלית. אולם, הטכנולוגיה משנה את החיים בעיקר במדינות כמו קוריאה ויפן", ציין.

"רובוטים, מציאות וירטואלית, מכוניות בלי גז - אלו דברים שצפויים להתרחש ממש בקרוב", אמר גוגל, והבהיר כי "לאותם מיוחסים וברי-מזל, המדע מקביל לביטוי 'השמיים הם הגבול'".

"אולם ישנם מדינות בהם אין 'מיוחסים', אנשים לא יכולים להרשות לעצמם את הכל, ולפיכך הטכנולוגיה יצרה להם חוויה שונה ומיוחדת", המשיך. "אנשים יוכלו להגיע לכל מקום בעולם מבלי להיות שם ממש, לראות, להרגיש ואפילו להריח - והכל באמצעות האינטרנט".

"אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו את העתיד רק לפי העבר. מכשירי הסמארטפון משנים את החיים והולכים להפוך לאוניברסאליים. זו חוייה שנוכל בעתיד לקנות במחיר מאד זול", דברי שמידט. "תתארו לכם מה זה בשביל עניים. יש להם את הכל בפנים".

"חדשנות וקישוריות - מייצגות את ישראל"

באשר לישראל, ציין כי "היכולת לחדשנות והקישוריות הן שמייצגות את ישראל", והבהיר כי "העתיד הזה אינו מגיע מעצמו. החברה צריכה ליצור את הכלים אותם יוכל לנצל האזרח".

שמידט התייחס בחלק ניכר מנאומו לתחום החינוך והצורך לשלב בין טכנולוגיה וחדשנות לתחום זה. "מנהיגי מדינות בכל העולם בוחנים כיצד לשלב בין טכנולוגיה וחדשנות לתחום הזה", ציין, וסיפר כי נפגש עם שר החינוך גדעון סער במטרה לבחון הוראה דיגיטלית לתלמידים.

"החדשות תוכל להצליח בארצות עשירות"

באשר לסיכונים שטומנת בחובה הטכנולוגיה, ציין שמידט את פשעי הסייבר, היעדר הפרטיות ברשת, וכן את שליטת הממשלות על האינטרנט: "יש המון ממשלות שמנסות ליצור אינטרנט משלהן, ואף אחד לא יודע איזו צנזורה הן מפעילות", ציין.

"הדבר הזה יוצר מקומות חשוכים של שנאה ופשע. יותר קל לעצור את הפושעים, במקום לחסום את דף הבית שלהם", המשיך שמידט. "אנו עלולים לחיות בחברה בה מישהו יכול למחוק את המחשבות והדעות שלנו. ולכן, החדשות תוכל להצליח בעיקר בארצות עשירות ומתקדמות, אולם במדינות אחרות - הקישוריות תחייב את האזרחים לדרוש שהממשלות שלהם יתעדכנו".

מוקם יותר היום נפגש שמידט עם נשיא המדינה שמעון פרס, במסגרתה הפגישה העניק פרס לשמידט סקירה נרחבת על המצב במזרח התיכון. הנשיא ניצל את הפגישה וביקש מאורחו להרחיב את פעילות גוגל העולמית בישראל.