תמונה של חואן מירו נמכרה ב-37 מיליון דולר במכירה פומבית

ההערכה הייתה שהיצירה תימכר בסכום של עד 31.4 מיליון דולר ■ מדובר על מחיר שיא במכירה פומבית עבור חואן מירו ■ מדובר היה בפריט אחת מתוך 48 שהוצעו למכירה

תמונה של חואן מירו נמכרה בסכום שיא של 37 מיליון דולר אתמול בלילה, מכיוון שמיליארדרים נאבקו ביניהם על היצירות הנחשקות ביותר והתעלמו מהיצירות האימפרסיוניסטיות והמודרניות הפחותות במעלה.

ההערכה הייתה שהיצירה האבסטרקטית בעלת האיכות המוזיאונית "תמונה (כוכב כחול)" תימכר בסכום של עד 20 מיליון ליש"ט (31.4 מיליון דולר), אך היא נמכרה תמורת 23.6 מיליון ליש"ט, כולל עמלות - מחיר שיא למירו במכירה פומבית. התמונה הייתה הפריט היקר ביותר מבין 48 הפריטים שהוצעו למכירה בסות'ביס שבלונדון.

האירוע היה הראשון בסדרת מכירות פומביות שתארך שבועיים, וששווי הפריטים שיוצעו בהן נאמד ביותר מ-500 מיליון דולר. סדרת המכירות תהיה אבן בוחן למידת האטרקטיביות של יצירות אמנות רבות ערך כמקלט חלופי ועדיף על ההשקעות המסורתיות התנודתיות.

"הדברים הטובים הופכים להיות נדירים יותר ויותר", אמר אוליבייה מלינג, סוחר פריסאי שרכש תמונה בצבעי מים של וסילי קנדינסקי מ-1924 תמורת 713.250 ליש"ט. "אנשים זוכרים מה קרה בתחילת שנות התשעים כשהשוק קרס. מחרי הדברים הטובים ביותר התאוששו, ואלה של הדברים בעלי האיכות הבינונית לא התאוששו. עכשיו כשהכלכלה במצב גרוע, הקונים אינם רוצים לקחת סיכונים".

קנייה דרך הטלפון

יצירתו של מירו, שמכירתה הייתה מובטחת מראש הודות להצעה שלא ניתן לבטלה מאת צד שלישי, נרכשה בסופו של דבר בידי קונה שהשתתף במכירה באמצעות הטלפון, ושיוצג בידי טוביאס מאייר, מנהל האמנות המודרנית של סות'בי'ס ברחבי העולם. יועץ האמנות הניו יורקי, סטפן קוסמן קונרי, שנכח בחדר המכירה הפומבית, הגיש הצעה נמוכה יותר.

התמונה נרכשה בידי המוכר, שזהותו לא נחשפה, תמורת 11.6 מיליון אירו במכירה פומבית שנערכה בפריס ב-2007. מאז נרשמה עלייה במחירי יצירותיו של האמן הסוריאליסטי הספרדי הודות לתערוכות במוזיאונים, ולמחיר השיא בסך 16.8 מיליון ליש"ט ששולם תמורת יצירתו, Painting Poem, בכריסטי'ס אינטרנשיונל בפברואר.