ערן מזרחי יואשם בהונאת משקיעים ב-48 מיליון שקל

המשטרה חושפת: כך העביר מזרחי כספים מחשבון לחשבון כדי לא להיחשף - והשתמש בכספי לקוחות כדי לקנות נכסים, מכוניות ונסיעות לחו"ל ■ מעצרו של מנהל ההשקעות מסביון הוארך היום ב-5 ימים נוספים

בית משפט השלום בתל-אביב האריך היום (ה') את מעצרו של ערן מזרחי (40), מנהל ההשקעות מסביון החשוד בהונאת עשרות משקיעים, ב-5 ימים נוספים. במהלך דיון המעצר הצהירה המשטרה כי בכוונתה להגיש נגד מזרחי כתב אישום ביום שני הקרוב (ה-25 ביוני) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

כתב האישום נגד מזרחי צפוי לכלול עבירות של מירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. אם הוא יורשע בדין, ישלח מזרחי לשנות מאסר ארוכות. עוד התברר מהדיון היום כי מזרחי חשוד במרמה בהיקף של כ-48 מיליון שקל, והדבר נאמר באופן מפורש על-ידי השופט אביחי דורון.

עוד כתב השופט בהחלטתו על הארכת מעצרו של מזרחי עד הגשת כתב אישום נגדו, כי "אף שהצהרת התובע (כי יוגש כתב אישום נגד מזרחי. ח',מ') אינה חזות הכול, היא מבטאת עמדה שעל פיה סבורה המשטרה שלא ניתן לשחרר את מזרחי ממעצר, בין משום מסוכנותו ובין משום החשש משיבוש מהלכי משפט".

השופט ציין כי לא ניתן לשחרר את מזרחי מהמעצר קודם להגשת כתב האישום נגדו, גם בשל החשש שהוא ימלט ולאור העובדה שעדיין לא ברור איפה נמצאים כל כספיו ורכושו של מזרחי. מזרחי, בעליה של חברת סטידל השקעות ופיננסים, גייס בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים מעשרות לקוחות שונים, תוך שהוא מתחייב להשקעות בשוק המט"ח ומבטיח תשואות גבוהות מאוד למשקיעים.

לדברי המשטרה, "כל העת, על-פי החשד, הציג מזרחי למשקיעים מצגי-שווא, לפיהם השקעותיהם מניבות רווחים משמעותיים, תוך הצגת נתונים כוזבים, על גבי מסמכים רשמיים של החברה שבבעלותו, ביחס למצב היתרה בחשבונותיהם, ובכך שיכנע אותם להשקיע סכומי כסף נוספים וגרם למשקיעים נוספים להעביר אליו כסף להשקעה".

עוד נטען כי חלק ניכר מהכסף הועבר לחו"ל וחלק ניכר ממנו כלל לא הושקע. לדברי המשטרה, מזרחי הפסיד את מרבית כספם של המשקיעים, ולפי החשד אף עשה שימוש בכסף לצרכיו הפרטיים, לרבות רכישת נכסים, מכוניות (בבעלותו של מזרחי מכונית ב.מ.וו 750 השווה מאות אלפי שקלים ולאביו -מכונית מרצדס מפוארת - ח' מ'), נסיעות משפחתיות לחו"ל ועוד.

"על-מנת לשרוד ו'להתגלגל' ולא לחשוף את האמת, העביר מזרחי כספים מחשבון של משקיע אחד לאחר, כדי להיענות למבקשים למשוך חלקים מהקרן ורווחים ובכך, ככול שחלף הזמן, העצים את הנזק", טענה המשטרה, שציינה כי ישנם משקיעים נוספים שנפגעו ממעשיו של מזרחי, וטרם הגיעו להתלונן.

במקביל להליכים הפליליים נגד מזרחי, מתנהלים נגדו הליכים אזרחיים, במטרה לשים את היד על כספי הגניבה לכאורה ולהחזירם לקורבנותיו של מנהל ההשקעות. ככונסי נכסים זמניים לנכסיו של מזרחי, מונו עו"ד איתן ארז ואת רו"ח דוד הלדנברג. גם כנגד רעייתו של מזרחי מתנהל הליך של פשיטת רגל.

מזרחי נעצר לראשונה על ידי המשטרה ב-30 במאי. לאחר מעצרו, תיאר א', אחד מקורבנותיו של מזרחי לגלובס, כיצד, לכאורה, הפיל מזרחי את קורבנותיו התמימים בפח. "ערן נראה רגוע ואמין. בחור צנום שמדבר בשקט... ילד טוב כזה. ערן אמר שיש לו שיטת השקעות ושהוא עוסק שנים בתחום וגם בני משפחה שלו שמו כסף אצלו".

א' גם אמר ל"גלובס" מה הסיבה שבגינה אנשים התפתו, לדעתו, להשקיע אצל מזרחי: "ההשקעות אצלו נעשו על-ידי אנשים טובים, אבל מתאוות בצע... אתה רואה שבמשך חודשיים אתה עושה 50 אלף שקל, ואתה שומע שזה עובד אצל זה ועובד אצל ההוא - ואתה מתפתה. אתה רואה מישהו נוסע בג'יפ חדש ומישהו אחר נוסע לסקי עם הכסף, ואתה מתפתה".