דויטשה בנק מעלה את המלצתו למניית דיסקונט ל"קנייה"

האנליסט דן הרווארד: "נסחר בפער מכפילים גדול מהרגיל ביחס לבנקים המתחרים עם מכפילים שמתחת ל-0.4 על ההון ומכפיל 5.5 על הרווחים"

דויטשה בנק מעלה היום (ה') את המלצתו למניית דיסקונט ל"קנייה", בעיקר בשל העובדה כי "הוא נסחר בפער מכפילים גדול מהרגיל ביחס לבנקים המתחרים עם מכפילים שמתחת ל-0.4 על ההון ומכפיל 5.5 על הרווחים".

האנליסט דן הרווארד מסביר עוד כי בנק דיסקונט נסחר מסורתית בדיסקאונט מכפיל הון ממוצע של 25% לעומת המתחרים, אך נכון לעכשיו הוא נמצא בדיסקאונט של 45%. "הניתוח שלנו מראה כי המצב העסקי של דיסקונט אינו בולט לרעה לעומת הבנקים המתחרים, כך שההתרחבות שחלה בפער המכפילים היא מעבר למוצדק, בעוד שהבנק הפך פעיל יותר בנושאי ההתייעלות ונמצא בעמדת יתרון מסוימת בהלימות ההון שלו", כותב הרווארד.

הרווארד טוען כי לאחר 4 שנים שבהן נכסי הסיכון נותרו באותה רמה, ניתן להגיד שבנק דיסקונט נמצא בעמדה טובה יותר ממתחריו להגדלה של נכסי הסיכון.

"יחס הון הליבה של הבנק, העומד על 8.3%, נמצא כיום מעט מעל בנק הפועלים ולאומי, אך בפני שני אלה עומדים יעדים רגולטוריים גבוהים יותר. בנוסף, דיסקונט הוא הבנק הנזיל ביותר במערכת, עם מימון יציב המבוסס על פיקדונות קמעונאיים. איכות תיק האשראי שלו דומה לזו של המתחרים, על אף שדיסקונט נהנה מחשיפה קטנה יותר לקבוצות לווים גדולות. אם ההאטה הנוכחית תהפוך למיתון, איננו מעריכים כי רמות ההקצאה של דיסקונט יבלטו לרעה לעומת הסקטור הבנקאי או הנורמות המקובלות בו", מוסיף הרווארד.