גל הפיטורים ב"מעריב": הוועד נפגש עם העורך ניר חפץ

לדברי הוועד, חפץ הבהיר במהלך הפגישה כי "אין מנוס מגל הקיצוצים הנוכחי"

בעקבות גל הקיצוצים ב"מעריב": ארגון העיתונאים נפגש אמש (ד') עם עורך העיתון, ניר חפץ, סמנכ"לית משאבי האנוש של העיתון ועורך הדין של "מעריב".

במכתב לעובדי "מעריב" כתבו היום (ה') נציגי ועד העובדים כי "הפגישה התנהלה באווירה טובה. חפץ הבהיר כי הוא מכיר בזכות העובדים להקים ועד יציג ואף מבין את החשיבות שבעבודה מתואמת עם העובדים".

זמן קצר לאחר שנודע בשבוע שעבר כי הנהלת "מעריב" החליטה לפטר עשרות עיתונאים ואף הודיעה לבורסה כי היא בוחנת שינוי דרך פעילות של החברה במסגרת, פנה ועד העובדים בעיתון להנהלה וביקש לקבוע פגישת עדכון ותיאום. במסגרת פנייה זאת התבקשה ההנהלה להימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים ולהקפיא את כל הליכי השימועים עד שתתקיים הפגישה.

במכתב היום עדכן הוועד כי במקביל להענקת סיוע אישי וייעוץ משפטי, הוועד ממשיך לקדם את הטיפול במישור וקיבוצי וכן להיערך לפנייה לבית הדין לעבודה במקרה הצורך.

עוד כתב הוועד כי במהלך הפגישה הובהר על-ידי חפץ כי "אין מנוס מגל הקיצוצים הנוכחי, עקב מצבו הכלכלי הקשה של העיתון". בתגובה אמרו נציגי הוועד כי בעוד ש"עתיד העיתון חשוב לכולנו, פיטורים מאסיביים של עיתונאים ללא ניסיון למצוא חלופות אינם עניין שנוכל לעבור עליו בשתיקה".

"כדי לפתור את הבעיות הקשות שהעיתון עומד בפניהן, הצענו לנציגי ההנהלה לפתוח במשא-ומתן על דרך שתאפשר לקצץ בהוצאות תוך פגיעה מינימלית בעובדים -
ואנחנו מאמינים שיש דרכים כאלה. כמו כן, חזרנו ודרשנו שכל מהלכי הפיטורים והשימועים שנעשו עד כה יבוטלו, ושלא יתקבלו עוד החלטות ללא תיאום עמנו. חפץ השיב לנו כי ההנהלה צריכה לדון בעניין, ושנקבל תשובה במהרה. בינתיים אנחנו ממשיכים לטפל בפניות", נכתב.