ב-NFL תוהים: איך בולמים את הירידה בכמויות הקהל?

ליגת הפוטבול סובלת מצניחה קבועה במכירות הכרטיסים בשנים האחרונות; מתכננת שורת צעדים על מנת להחזיר את האטרקטיביות לחוויית הצפייה במשחקים באצטדיון

ה-NFL היא ליגת הספורט שמייצרת את ממוצעי הקהל הגבוהים ביותר בעולם, עם קרוב ל-70 אלף איש בממוצע שמגיעים למשחקים (ליגת הכדורגל הגרמנית, הבונדסליגה, הרחק מאחור עם כ-45 אלף צופים בממוצע למשחק).

אבל המספרים האלו לא אומרים שבליגת הפוטבול האמריקנית נחים על זרי הדפנה: ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם כי הנהלת הליגה תכניס בעונה הבאה שורה של שינויים, שאמורים לבלום את הירידה הלא קטנה שמורגשת בכמויות הצופים בשנים האחרונות.

הנתון המרכזי שמדאיג את ראשי ה-NFL הוא ירידה של 4.5% מאז שנת 2007 בכמות הקהל הממוצעת. בכל אחת מחמש השנים האחרונות נרשמה צניחה במכירת הכרטיסים הכוללת של 32 הקבוצות.

"חוויית הצפייה במשחקים בבית משתפרת והופכת לזולה יותר, תהליך שאנחנו לא מרגישים שקורה עבור האוהדים שמגיעים לאצטדיונים", אומר אריק גרובמן, סגן נשיא הפיתוח העסקי של ה-NFL. "אנחנו חייבים לשנות את המגמה הזאת". לפי דוחות Team Marketing Report, עלו מחירי הכרטיסים בליגה בשלוש השנים האחרונות ביותר מ-7%.

אז איך מתכננים ב-NFL לשפר את חוויית הצפייה באצטדיונים? ראשית, אינטרנט אלחוטי יותקן בכל המגרשים, והליגה תייצר אפליקציה שתאפשר לצופים להקשיב במהלך המשחק, באמצעות הסמארטפונים והטאבלטים האישיים שלהם, לקולות של שחקנים על המגרש שיחוברו למיקרופונים. השימוש באינטרנט האלחוטי יהיה חינמי.

עד היום, הפריבילגיה של האזנה לקולות השחקנים והשופטים היתה שמורה בלעדית לשידורי הטלוויזיה ולזכייני השידור של ה-NFL. יש לציין כי ליגת הפוטבול חתמה על שורת הסכמי זכויות שידור שיבטיחו לה בין השנים 2014-2022 הכנסה בסך של 27.9 מיליארד דולר מטלוויזיה - הרבה יותר מכל ליגת ספורט אחרת בעולם.

ויש צעדים נוספים בהם תנקוט ה-NFL על מנת לשפר את חוויית הצפייה באצטדיונים: היא תאפשר לאוהדים במגרש לצפות על גבי מסכי הענק ביותר שידורים חוזרים של המהלכים, כולל אלו שעד היום רק השופטים יכלו לראות על מנת לקבל החלטות הנוגעות למהלכים שנויים במחלוקת.

בנוסף, הליגה הודיעה כי תפחית את ההגבלות השונות על הרעש שהקהל יכול לייצר, על מנת לנסות לחקות במשהו את האווירה המשולהבת במשחקי הפוטבול בקולג'ים.