ישראמקו: התגלו סימני גז טבעי משמעותיים בקידוח "שמשון"

הזכויות ב"שמשון" מוחזקות על-ידי ישראמקו, חברות מקבוצת נפטא של קובי מימון, ATP ומודיעין ■ עובי השכבה הנושאת גז טבעי (נטו) הינו כ-19 מטר ■ מבחני ההפקה יתחילו בימים הקרובים ויימשכו כ-35 יום

שותפות קידוחי הנפט והגז הטבעי ישראמקו מאשרת את החשיפה ב"גלובס" מהשבוע שעבר ומדווחת הבוקר (א') על גילוי סימני גז טבעי משמעותיים בקידוח "שמשון".

בשבוע שעבר דיווחנו כי הקידוח הגיע בימים האחרונים לשכבת המטרה וכי בבדיקות ראשוניות נמצאו סימני גז. למרות שהתוצאות הסופיות עדיין אינן ברורות הביעו אישים שונים במפעילת הקידוח ATP האמריקאית אופטימיות רבה לגבי התוצאות.

עוד מדווחת ישראמקו כי עובי השכבה הנושאת גז טבעי (נטו) הינו כ-19 מטר. כל השותפים לקידוח החליטו על ביצוע מבחני הפקה בקידוח, אשר צפויים להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כ-35 יום.

מבחני ההפקה יכללו הזרמה של גז טבעי משכבת המטרה בקצבים שונים תוך מדידת הלחץ בקידוח ובדיקת הרכב הגז הטבעי.

תקציב ההשלמה הכולל מבחני ההפקה ופעולות הכנה של הקידוח לצרכי הפקה בעתיד במקרה של תגלית נאמד בכ-33.7 מיליון דולר. חלקה האפקטיבי של ישראמקו בתקציב האמור הינו כ-13 מיליון דולר.

הקידוח ב"שמשון" החל באפריל אל עבר מטרה העשויה להכיל 2.3 טריליון רגל מעוקבת (TCF) של גז טבעי, בהסתברות של 20% - נתון נמוך יחסית לרמת הוודאות של חולות "תמר". מדובר בכמות שהיא קצת יותר מרבע מכמות הגז שנמצאה במאגר "תמר".

אם אכן יוכרז שמשון תגלית מסחרית תהיה זו תגלית הגז הטבעי המשמעותית הראשונה במימי ישראל של שותפות שאינה כוללת את נובל אנרג'י וקבוצת דלק.

הזכויות ב"שמשון" מוחזקות על-ידי ישראמקו (39%), חברות נוספות מקבוצת נפטא של קובי מימון (25%) ו-(ATP (40%. נציין כי מודיעין של צחי סולטן ואי.די.בי רכשה 10% מהזכויות בקידוח מישראמקו אולם טרם התקיימו תנאים מתלים שונים הקשורים להסכם.