צפו בגלריית תמונות: הטירה האירופית של שמריך בסביון

קשתות ענקיות, וילונות קטיפה כבדים ומרצפות עתיקות שפורקו מאחוזות בבלגיה: הצצה לטירה של שמריך, מנכ"ל דש אייפקס לשעבר ■ מיוחד למגזין "ליידי"

בעלי הבית: ויקטור שמריך, מנכ"ל דש אייפקס לשעבר ומיכל שמריך, מעצבת פנים.

הבית: בסביון. 410 מ"ר בנוי על מגרש של 1.3 דונם. 3 קומות, כולל מרתף ובריכה.

השראה: "אירופה הקלאסית. ראיתי מראה קלאסי, סימטרי מעיקרו, ללא אגפים או מרפסות בולטות. ידעתי בבירור שלא יהיו בבית פרגולות משום סוג, מה שהביא לבנייתה של הקולונדה הגדולה בחוץ, שהפכה לחלל האירוח המרכזי בבית".

הקולונדה: שש קשתות ענק מתנשאות בחזית האחורית של הבית ויוצרות אזור מקורה בנוי, שהוא חלק בלתי נפרד מחללי המגורים הפנימיים. שתיים מתוך שש הקשתות סגורות בפרופיל בלגי ויוצרות חדר זכוכית שמשמש כחדר אוכל מרכזי. "זכרתי מלון ששכנתי בו לפני הרבה שנים בטוסקנה, כל שלב התכנון התהלכתי עם התמונה שלו". הקולונדה, שמאפיינת עיצוב בתי אחוזה באירופה, הכתיבה אמירה עיצובית. גובה הקשתות (4.5 מטר) קבע את גובה הקומה הראשונה, מה שיצר מפתחי דלתות וחלונות מרשימים בכל הבית.

סגנון: בהשראת מראה טירה עתיקה. בעלי הבית ביקשו לייצר תחושה כאילו הבית היה קיים מאז ומתמיד והועתק לסביבה הנוכחית. בשל כך, רוב החומרים, כולל הדלתות, הריצוף והתאורה הובאו מאירופה מפירוק בתי אחוזה ישנים. הריצוף העיקרי הוא בסגנון דאל דה בורגון, שילוב אקלקטי של אבנים טבעיות, ואבני שיש וגיר בנות 100 במגוון גדלים, גוונים וצורות. קומת המגורים מרוצפת פרקט עתיק בדוגמת ורסאי, וקירות בפנים ובחוץ חופו בלבנים (בריקים) עתיקות.

עיצוב: "הרעיון היה לייצר סיפור. בניגוד לבתים אחרים בסביון, היה לי חשוב לא ליצור בית שנגלה במבט אחד, אלא מחולק לאיזורים המתגלים בזה אחר זה, ולכל אחד עיצוב ושפה משלו". רוב הפריטים נרכשו באירופה. המיטה בחדר השינה המרכזי, גופי התאורה ופריטים נוי נוספים נקנו בסטודיו פורט, המתמחה בעתיקות מכל העולם.