דש: "שטראוס הינה השקעת ערך - לקחת וללכת לישון"

חברת דש ברוקראז' הודיעה על התחלת הסיקור של מניית שטראוס ■ בית ההשקעות נותנת למניית החברה המלצה של "תשואת יתר" ומחיר יעד של 45 שקל

חברת דש ברוקראז' הודיעה היום (ד') שהיא מתחילה לסקר את חברת שטראוס ובסקירה הראשונה שלה לחברה, שנכתבה על ידי מאיר סלייטר, היא נותנת למניית החברה מחיר יעד של 45 שקל למנייה עם המלצה של "תשואת יתר". מחיר המניה היום עומד על 38.2 שקל.

הסקירה של דש ברוקראז' מתחילה בהרעפת שבחים על שטראוס שמתמודדת בכבוד עם שוק תחרותי מאוד ובכל זאת מצליחה לשמור על רווחיות, ומתרשמים במיוחד מהאסטרטגיה של שטראוס להתמקד בפיתוח תחומים חדשים שיספקו עבור החברה צמיחה עתידית וטוענים שמדובר באסטרטגיה ראויה להערכה.

בדש ברוקראז' מתרשמים מהיכולת של שטראוס לשמור על צמיחה ברווחיות למרות הירידה המתמשכת בנתח השוק של החברה בתקופה שבין 2007 ל-2010. על פי הסקירה של דש נראה שהמחאה החברתית של הקיץ שעבר לא ממש השפיעה על הרווח של החברה, בנוסף, מעריכים בבית ההשקעות שיישום מסקנות ועדת קדמי, שבחנה את התחרותיות בשוק המזון, לא תשפיע על החברה. היקף פעילות החברה בישראל מהווה 65% מהרווחים של החברה.

בבית ההשקעות התייחסו גם למיזם המים של החברה בסין וטוענים שמדובר באפיק הכנסה חשוב עבר החברה בטווח הארוך והבינוני, אך כנראה תידרש השקעה נוספת בפרויקט, מה שיוביל להפסדים בשורה התחתונה בטווח הקרוב. ההערכה הזאת מבוססת על מחקר שביצעה חברת Research in China לפיו נתח השוק של בקבוקי המים יתכווץ עד שנת 2025 ומים מטוהרים יכבשו את השוק.

בדש ברוקראז' מציינים גם את רצון החברה להסחר בוול סטריט וטוענים שלפי דיווחים בתקשורת, בנק זר הגיש בקשה לרשות לניירות ערך בארצות הברית על מנת לרשום את מניית החברה למסחר בוול סטריט. בבית ההשקעות מציינים שהמהלך הזה יגביר את התעניינות המשקיעים במנייה מה שיוביל להגברת הסחירות בה.

בבית ההשקעות מציינים שבשל החשיבה לטווח ארוך של החברה לא גורמת לבעלי המניות של החברה להנות מהרווחים שכן "פירות הפעילות המתמשכת והתזרים שהיא יוצרת, מושקע ברובו במנועי הצמיחה", כלשון הסקירה של דש ברוקראז'.

בשורה התחתונה ממליצים בבית ההשקעות להשקיע בחברה בתקופה הזאת, שבה קיים חוסר וודאות בשווקים בעולם. "אנו ממליצים לאסוף את המנייה ברמה הנוכחית, להניח אותה בצד ולתת לחברה לעשות את מה שהיא יודעת - לצמוח", נכתב בשורה האחרונה של הסקירה.