נדחתה ייצוגית נגד התחנה המרכזית בת"א בגין עישון בתחומה

השופט: כשמפעיל מקום ציבורי מצביע על פעילות מתמשכת למניעת עישון, מציב שלטים ומפעיל מערך אבטחה המתודרך למנוע את העישון - הוא יוצא ידי חובתו

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, מגן אלטוביה, דחה היום (ד') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 300 מיליון שקל שהוגשה נגד חברות התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב והחברה לניהול התחנה המרכזית, בטענה כי הן לא מנעו עישון ברחבי התחנה, ובכך הפרו את החוק למניעת עישון.

"החוק למניעת עישון אינו מטיל על מחזיק במקום ציבורי חובה למנוע עישון באופן מוחלט או חלקי", קבע השופט. לדבריו, "בעצם קיומם של מעשנים בשטח התחנה המרכזית אין כדי ללמד על הפרת החובות המוטלות על המשיבות".

התובע הציג סרטונים שמעידים לטענתו על כך שהוא זיהה כמה וכמה מקרים של עישון בתחנה, ולשיטתו עצם העובדה שהצליח לצלם אנשים מעשנים בתחנה - משמעותה כי החברה המנהלת את התחנה הפרה את החובה על-פי החוק למניעת עישון.

בפסק הדין דחה השופט את טענת התובע, ואמר כי אין זה נכון לבחון את אחריותו של בעל מקום ציבורי למניעת עישון בדרך של מבחן התוצאה.

השופט קיבל את טענות התחנה ומנהליה, שיוצגו על-ידי עורכי הדין נועם רונן ונטע גולדשטיין ממשרד גורניצקי ושות', לפיהן מקום שבו מפעיל קניון או מקום ציבורי אחר מצביע על פעילות מתמשכת למניעת עישון, מציב שלטים מתאימים ומפעיל מערך אבטחה המתודרך למנוע את העישון - הוא יוצא ידי חובתו.