נכסים ובנין: תוכנית לרכישה חוזרת של אג"ח ב-120 מיליון ש'

תוכנית הרכישה מיועדת לסדרות ג' עד ה', הנסחרות בתשואות של 5%-7%

חודשיים לאחר שגייסה מאות מיליוני שקלים בהנפקה מוצלחת של אג"ח מסדרה ג', הודיעה היום נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי, על תוכנית לרכישה חוזרת של אג"ח בהיקף של עד 120 מיליון שקל.

נימוקי הדירקטוריון לביצוע התוכנית: "שינויים מקרו כלכליים ותנודתיות בשוקי ההון בעולם ובארץ עשויים ליצור מעת לעת הזדמנויות עסקיות לרכישה חוזרת של אג"ח החברה במחירים כדאיים. הרכישה תביא להקטנת חוב החברה ולחיסכון בהוצאות המימון".

התקופה שנקבעה לביצוע התוכנית היא מהיום ועד יולי 2013. מקורות המימון לביצוע תוכנית הרכישה הם מקורותיה העצמיים של החברה, לרבות אשראים שיועמדו לה מעת לעת.

כבר בספטמבר 2011 אישר דירקטוריון החברה מסגרת דומה לרכישה עצמית של אג"ח, אלא שבמסגרת הזמן שהוקצבה לתוכנית לא הצליחה החברה לרכוש יותר מכמה מיליוני שקלים בודדים של אג"ח בשוק.

לנכסים ובנין חוב פיננסי נטו של כ-4.5 מיליארד שקל, מתוך זה חוב של 3.5 מיליארד שקל בארבע סדרות אג"ח. תוכנית הרכישה מיועדת לסדרות ג' עד ה', הנסחרות בתשואות של 5%-7%. סדרה ב', שאינה כלולה בתוכנית, נסחרת בתשואה של 4.5%. בתחילת חודש מאי הרחיבה כאמור החברה את סדרה ג' בהיקף של יותר מ-420 מיליון שקל, בריבית שנתית של 4.2% בלבד (תנאים זהים לאג"ח הקיימת).

עלייה במינוף

לנכסים ובנין, בניהולה של סגי איתן, נכסים מניבים בהיקף של כ-1 מיליון מ"ר בישראל, ועוד כ-300 אלף מ"ר בחו"ל. שווי הנכסים יותר מ-8 מיליארד שקל, והם מושכרים בתפוסה של יותר מ-95%.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 651 מיליון שקל (כולל רווח חשבונאי של 377 מיליון שקל משערוך נכסים), ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 211 מיליון שקל.

מאז שנת 2008 חילקה נכסים ובניין דיבידנדים בהיקף של יותר מ-900 מיליון שקל, וסייעה בפירעון החובות של קבוצת אי.די.בי.

חלוקת הדיבידנדים האגרסיבית וההפסדים בשנים קודמות בגין השקעות כושלות בארה"ב (פרויקט הפלאזה בווגאס) הביאו לעלייה במינוף של החברה: בסוף הרבעון הראשון של 2012 לנכסים ובניין הון עצמי של 2.3 מיליארד שקל, המניף מאזן של 12.7 מיליארד שקל.