"גולן טלקום חסרת יתרון תחרותי, החסרון של בזק הולך וגדל"

גיל דטנר מלאומי שוקי הון מגיב למהלך הדרמטי של סלקום: "אנו נמשיך לראות בזמן הקרוב ריבוי של מהלכים טקטיים ושיווקיים מהחברות בתעשייה שנלחמות על נתח שוק"

"גולן טלקום חסרת יתרון תחרותי כמעט בכל היבט בשוק הסלולר, מודגשות המגבלות הנוכחיות שבזק פועלת תחתיהן ושמהוות חסרון משמעותי שרק הולך וגדל, והסיכונים בהשקעה במניות התקשורת נותרו גבוהים במיוחד", כך כותב גיל דטנר מלאומי שוקי הון, יום אחרי הפרסום ב"גלובס" על תוכנית ה'באנדל' החדשה של סלקום.

כזכור, סלקום יצאה אתמול בהצעה אטרקטיבית לסל שירותים חדש חסר תקדים בהיקפו. החברה מציעה חבילה הכוללת 3 קווים סלולריים (שיחות ו-SMS), אינטרנט 10 מגה (ספק), טלפון קווי ושיחות לחו"ל במחיר של 349 שקל לחודש כולל מע"מ.

לדברי דטנר, "המבצע החדש של סלקום מהווה התפתחות טבעית וצפויה בשוק התקשורת הישראלי. אנו נמשיך לראות בזמן הקרוב ריבוי של מהלכים טקטיים ושיווקיים מהחברות בתעשייה שנלחמות על נתח שוק".

יחד עם זאת, לגבי סלקום עצמה, בלאומי שוקי הון "סקפטיים לגבי ההסתברות שלה ליהנות מהצלחה רבה, וזאת כי המרכיבים של החבילה יגבילו את קהל היעד שיענה להצעה, וכי היא לא כוללת טלוויזיה או חיבור פס רחב. לקוחות שיחפשו לרכוש שירותים אלה מחוץ לחבילה יגלו כי האפשרויות מצומצמות/יקרות בסלקום".

מבחינת ההשפעה של המהלך על השחקנים האחרים בשוק, דטנר סבור כי בזק תיאלץ להמתין להסרת הדרישה לקיום הפרדה מבנית, בכדי שתוכל לתת מענה הולם להתפתחות בשוק. דהיינו, רק אחרי 9 חודשים אחרי תחילת יישומו של השוק הסיטונאי. לאחר מכן, בזק תהנה לדבריו הן מחסכון משמעותי בעלויות, והן משיפור מהותי בכושר התחרות שלה.

לגבי גולן טלקום, בלאומי שוקי הון מטילים ספק כי יש לה את הכלים ליצור לעצמה נוכחות משמעותית ופרמננטית בשוק המקומי.

בגלל הניסיון של הוט מובייל לחדור לשוק הסלולר, דטנר מעריך כי המאמצים ייפגעו בעקיפין בחברה האם הוט. "למרות שבניגוד לבזק, הוט כן יכולה להציע חבילה כוללת של שירותים, המהלך של סלקום יערער את הדומיננטיות של הטריפל של הוט, שעד כה שלט יחסית בשוק, מה שיביא להיחלשות של הוט", לדבריו.

"למרות שנראה לנו כי ציפיות המשקיעים כלפי מניות התקשורת ירדו נמוך מדי, לא ניתן להתעלם מהעובדה שהסיכונים נותרו גבוהים במיוחד", כותב דטנר. "עומק השינוי שהתעשייה עוברת יוצר אופק השקעה שעלול להיות מאוד ארוך".

בלאומי ממשיכים להמליץ על מניית בזק ב"תשואת יתר" ובמחיר יעד של 6.3 שקלים - פרמיה של 53% על מחיר השוק: "כוח השוק של החברה, במיוחד בשוק הקווי, הינו גורם קריטי. מעבר לכך, לבזק יש מאזן איתן יותר בהשוואה לחברות האחרות בסקטור, והיא גם מציעה למשקיעים נזילות רבה יותר", כותבים בלאומי שוקי הון, עם גילוי נאות כי בנק לאומי הינו בעל עניין בפרטנר, המתחרה הגדולה של סלקום.