הסוף לטעויות? פיפ"א אישרה שימוש בטכנולוגיית קו השער

המערכת שאמורה לסייע לשופטים להחליט אם הכדור חצה את קו השער, תיכנס לשימוש בגביע העולם ב-2014 בברזיל

הלחץ עשה שלו. פיפ"א החליטה להכניס לשימוש את "טכנולוגיית קו השער" במשחק הכדורגל, שתאפשר לקבוע במקרים שנויים במחלוקת האם הכדור עבר את קו השער. התאחדות הכדורגל העולמית הודיעה כי המונדיאל ב-2014 בברזיל ישוחק עם הטכנולוגיה החדשה.

ההחלטה באה אחרי שהתאחדות הכדורגל העולמית ספגה ביקורת קשה משחקנים, מאמנים, מנהלי קבוצות וכלי התקשורת, בשל טעויות שיפוט שבכמה מקרים גרמו להכרעת משחקים. נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, אמר כי המקרה שהכריע את הכף להכניס לשימוש את טכנולוגיית קו השער היה בגביע העולם בדרום אפריקה ב-2010, כאשר שער ברור של פרנק למפארד מנבחרת אנגליה לא אושר, במשחק מול נבחרת גרמניה. אותו משחק הביא להדחתה של אנגליה מהטורניר.

פיפ"א הודיעה שהמערכת תיכנס לשימוש בתחרויות שלה בינתיים. הראשונה שבהם היא אליפות העולם לקבוצות בדצמבר הקרוב. גם בגביע העולם ב-2014 בברזיל פיפ"א הודיעה כי תשתמש באופן מלא בטכנולוגיה החדשה.

כעת נותר לפיפ"א לבחור בין שתי מערכות שנותרו במירוץ: הראשונה היא מערכת "עין הנץ" (הוק-איי), שהשימוש העיקרי שלה הוא במשחק הטניס והקריקט. המערכת השנייה נקראת GoalRef והיא כוללת טכנולוגיה של החדרת שבב אלקטרוני לתוך כדור המשחק, כאשר המערכת נותן חיווי ברגע שהכדור חוצה את קו השער.

מי שעדיין מסרב לקבל את הטכנולוגיה לשימוש הוא נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, שהודיע כי בשלב זה כל התחרויות והמשחקים תחת הגג של התאחדות הכדורגל האירופית לא יכללו שום אלמנטים טכנולוגיים.