האוצר: המכרז של הב.מ.וו 528i גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון והתחרות; מקורב לשטייניץ ל"גלובס": "שוקלים לבטל את המכרז בכל זאת"

האוצר מגיב ללחץ הציבורי: היבטי הנראות הציבורית נשקלו ■ גורם בלשכת שטייניץ ל"גלובס": "שר האוצר רואה במכרז סוג של מראית עין של טובת הנאה"

בעקבות הביקורת שנמתחה אתמול (ד') על זכייתה של ב.מ.וו 528 במכרז השרים, פרסם היום האוצר את נתוני המכרז המלאים ובהם גם את גובה ההנחות שהוצעו על המכוניות הזוכות.

מהנתונים עולה כי כדי לזכות במכרז העניקה דלק רכב, יבואנית ב.מ.וו, הנחה של לא פחות מ-48% ממחיר המחירון הרשמי של המכונית והציעה אותה לממשלה ב-206.9 אלף שקל. בענף הרכב מעריכים כי זהו מחיר נמוך משמעותית ממחיר העלות של המכונית ליבואן כולל מסים. הסיטרואן C5 שזכתה במקום השני הוצעה עם הנחה של 13% בלבד ב-178 אלף שקלים.

לדברי האוצר "המכרז לרכישת רכבי שרד לשרים גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון, התחרות החופשית והיעילות הכלכלית העומדים בבסיס חוק ותקנות חובת המכרזים. כחלק ממכלול הקריטריונים הנבדקים במכרז מעין זה, נלקחים בחשבון גם היבטי הנראות הציבורית, שנשקלו ושולבו באופן מידתי ומאוזן אל מול עקרונות החוק והתקנות וזאת, בהתבסס על לקחים שהופקו ממכרז קודם".

על פי נתוני האוצר המכרז בוצע בהליך דו שלבי המשלב מרכיבים איכותיים, כגון: זיהום אויר, צריכת דלק ,בטיחות, תחזוקה שוטפת ועוד, ובהתבסס על מרכיבים כלכליים משוקללים המבוססים על מחיר הרכב לאחר הנחה. יצוין כי זוהי הפעם הראשונה שבה מפרסם האוצר את גובה ההנחות על מכוניות במכרזים ממשלתיים. נתונים אלה נחשבים בדרך כלל חסויים.

למרות כל זאת, בסביבתו של שטייניץ מסרו היום ל"גלובס", כי השר שוקל בכל זאת לבטל את המכרז, שכן הוא רואה בו סוג של מראית עין של טובת הנאה.