זינוק של 22% בביקוש לאנשי רגולציה והבטחת איכות בביומד

נתונים של Jobinfo למחצית 2012: "אנשי הרגולציה משתלבים בחברות הפארמה והמכשור הרפואי בשלבים מוקדמים יחסית"

חברת Jobinfo פרסמה היום נתונים לגבי המחצית הראשונה של שנת 2012 בתחום הביומד. הנתונים מצביעים על עלייה משמעותית של 22% בביקושים לאנשי רגולציה והבטחת איכות בתחום הביומד, לעומת התקופה המקבילה. בג'וב אינפו מסבירים את הנתונים בכך שחברות רבות נמצאות כיום בשלב הניסויים הקליניים או בשלב ייצור. סיבה נוספת לביקוש הגואה נוגעת לכך שחברות חדשות כוללות צוות רחב יחסית כבר ברגע הקמתן.

"בניגוד לתחום היי-טק, אנשי הרגולציה משתלבים בחברות הפארמה והמכשור הרפואי בשלבים מוקדמים יחסית בחיי החברה", אמרו בג'וב אינפו.

לדברי, אילנה אחימאיר מנכ"לית Jobinfo, לחברות מדעי החיים ישנו אתגר - להגיע לעובדים המתמחים בתחומים ספציפיים, כאשר בכל תחום התמחות, הביקוש נמוך משמעותית מן ההיצע. זו אחת הסיבות לכך שהמשכורות בתחום מדעי החיים נמוכות יחסית לתחומים כמו חומרה, תקשורת ותוכנה, בהם יש תחרות עזה על המועמדים. כמו כן, לחברות התקשורת והתוכנה יש בדרך כלל גם הכנסות גבוהות יותר ביחס לחברות מדעי החיים.

צמיחה ב-2012

על-פי נתוני IVC, ברבעון הראשון של 2012 תחום מדעי החיים היווה 27% מסך השקעות הכספים של קרנות הון הסיכון לרבעון, בדומה לרבעון הראשון של 2011, לאחר שנרשמו ירידות בהשקעות בהמשך 2011. באותה שנה כולה, תפס תחום מדעי החיים נפח של 16% מסך עוגת גיוס הכספים.