מנחם בן: אסתי זקהיים הרסה את הרייטינג לערוץ 2 כי היא שמנה

בן יורה לכל הכיוונים: "לא נעים להסתכל על זקהיים רוקדת ב'רוקדים עם כוכבים'" ■ "דודו אהרון עילג - לך תסביר לו את ההבדל בין מסחרה לשירה" ■ "האכילו את החבר'ה ב'הישרדות' בחתול ים וג'וקים. והם אכלו - גם מסכנים וגם טיפשים"

מנחם בן יורה לכל הכיוונים בבלוג שפורסם באתר nrg, ובין הכוונות שלו הפעם - ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הזמר דודו אהרון, השחקנית אסתי זקהיים, משתתפי התוכנית "הישרדות VIP" ועוד.

בן הוא מבקר שירה וכותב טורים, אשר התפרסם בעיקר בזכות השתתפותו בתוכנית "האח הגדול VIP", ומאחוריו עומדות לא מעט התבטאויות שערורייתיות שעשו הרבה רעש והסבו לו לעיתים הרבה ביקורת ציבורית. לפני שנה בן יצא בהתבטאויות קשות נגד הומוסקסואלים - התבטאויות שעלו לו בפיטורים ממגזין "רייטינג" ומהתוכנית "דיבור ישיר".

מנחם בן פוטר כי הכושי עשה את שלו

בפוסט הנוכחי, בן מכנה את זמר הז'אנר המזרחי דודו אהרון "עילג", ומוחה על כך שאהרון בכלל העז להתלונן שבגלגל"צ לא משמיעים את השירים שלו. "דודו אהרון כותב טקסטים מאוד ילדותיים ומאוד עילגים בנוסח 'תאמרי לי מי אוהב אותך יותר / את הלב שלי בוחר לשמור אצלך להישאר / זאת אהבה שאין לה שום גבולות / איתך אני בוחר להיות / הגבר שיגשים לך חלומות'. למי שלא מבין למה זה ירוד, אי-אפשר להסביר", כותב בן.

"אבל לפחות אפשר להצביע על העילגות: 'את הלב שלי בוחר לשמור אצלך להישאר'?! מה זה?! ואיך אפשר להשוות את זה למשל לעמיר בניון המיוחד באמת? לך תסביר לדודו אהרון את ההבדל בין 'מסחרה' לבין שירה אמיתית".

בן טוען כי "תפקידה של תחנת שידור (גלגל"צ) איננו ללכת אחרי המכנה המשותף הנמוך ביותר, אלא לחפש מכנה משותף איכותי ככל האפשר, ולכן היא תחנת הרדיו המוזיקלית המואזנת ביותר, וחלילה לה להקשיב לקולות 'מקופחים' מן העם שידרדרו אותה כמו שדירדרו את ערוץ 24".

"אסתי זקהיים הרסה את הרייטינג כי היא שמנה מדי"

בן לא חוסך מילים קשות גם מהשחקנית אסתי זקהיים, שהשתתפה בעונה הנוכחית של "רוקדים עם כוכבים" בערוץ 2, עד להדחתה בתוכנית האחרונה. "יש לי הסבר משלי לרייטינג הנמוך של 'רוקדים עם כוכבים' - הבעיה היתה אסתי זקהיים... שלדעתי הרחיקה צופים לאורך כל העונה. למה? ככה. כי היא שמנה מדי, ולא נעים להסתכל עליה רוקדת. לא נעים, כשם שלא נעים להסתכל על סוזן בויל ההיא, והקהל הישראלי, בניגוד לקהל האמריקאי, לא קונה דברים כאלה. לעומת זאת, נעים מאוד להסתכל על עמית פרקש. אין מה לעשות. ומהו כל הריקוד אם לא מראה עיניים?", טוען בן.

בן טוען גם כי "זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט מפרשות שחיתות מגעילות הוא חג לכל ישראלי".

לטענת בן, אולמרט מסוכן לישראל מבחינה מדינית, שהרי הוא "כמעט סגר עסקה מזעזעת עם אבו-מאזן מאחורי גבו של עם ישראל". אבל לטענתו, מי שיותר מסוכן הם "רשעים משפטיים נטולי כל נדיבות וחסד מסוגם של משה נגבי, אמיר אורן, מרדכי גילת או ברוך קרא. שלא לדבר על דן מרגלית המופעל על-ידי נקם ושנאה נטו".

לדבריו, "גם ההרשעה של אולמרט היא הרשעה מזכה, אולמרט זכאי מוסרית גם בהרשעה שהרשיעו אותו. ועדיין, אין מסוכן ממנו לישראל", דברי בן.

התעללות ב"הישרדות"

ולבסוף, בן כותב על הפרק האחרון של תוכנית הריאליטי בערוץ 10, "הישרדות VIP", פרק בו התקיימה משימה שבה המשתתפים נאלצו לאכול כל מה ששמו להם בצלחת כדי לזכות בחסינות, והמנות לא היו ערבות לחיך - בלשון המעטה.

"האכילו את החבר'ה בחתול ים וצפרדעים וג'וקים. והם נרעשו, נגעלו ואכלו. גם מסכנים וגם טיפשים, חוץ מבוקי נאה שלא השתתף בבחילה ועשה כבוד למקצוע העיתונאי. עיתונאים הם לא אהבלות, ולפעמים הם היחידים שהם לא אהבלות. אבל מה עושים עם כל האהבלות שכן אוכלות מה שמאכילים אותן, ואיך להגן עליהן מההפקה?", תוהה בן.

"צריך להוציא חוק נגד התעללות אוכל במשתתפי ריאליטי, ובהזדמנות זו אולי כדאי בכלל לחוקק חוק מן הסוג הצה"לי: כל המאכלים בטלוויזיה הישראלית צריכים להיות כשרים. ושלא יהיה ספק - אני מתעב את הרבנות ואת כשרויותיה. ובכל זאת, כן, אני ממש נגד מאכלים לא כשרים בטלוויזיה הממלכתית. אני ממש לא רוצה לראות את תבשילי הבשר הלבן ופירות הים וחתול הים והג'וקים והעכברים בטלוויזיה שלנו.

"ככל שאני מואס בשתלטנות החרדית, אני חושב שהיינו מדינה הרבה יותר מתוקנת אם היינו שומרים על כשרות בפורומים הציבוריים שלנו. אולי הטרנד הטבעוני ששוטף עכשיו את מסעדות תל-אביב ישים קץ לתרבות האוכל המגואלת שלנו, עם כל 'אוכלי החזירים והשפנים' והג'וקים וחתולי הים והצפרדעים. חוק קטן שיקבע כשרות בסיסית במשדרי הטלוויזיה הישראלית יכול לסדר להפליא את העניין", לדבריו.