פובליסיס תשיק בישראל את חברת המדיה סטארקום

החברה החדשה תעבוד לצד זניט מדיה, כמענה לניגודי אינטרסים בין משרדי הקבוצה ■ אלון הוכדורף, מנכ"ל משותף בזניט, עוזב את תפקידו

קבוצת פובליסיס בישראל ממשיכה לנקוט מהלכים שאמורים למקסם את כוחה בארץ: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מתעתדת להפעיל בישראל שלוחה של חברת המדיה הבינלאומית סטארקום, שתפעל כמותג נוסף לצד חברת המדיה זניט אופטימדיה. סטארקום אמורה לתת מענה לבעיות של ניגודי אינטרסים בין תקציבים המנוהלים בבאומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס.

עוד נודע כי שינויים מתבצעים גם בחברת המדיה זניט ישראל: אלון הוכדורף, המשמש כמנכ"ל משותף בחברה, עוזב את תפקידו, ובשלב זה לא נראה כי מחפשים לו מחליף. ניהול החברה יישאר בידי גבי אטל, "החצי השני" בניהול זניט בשנים האחרונות.

תחום המדיה הוא אחד התחומים המרכזיים שבהם כשלה קבוצת פובליסיס במקסום כוחה בישראל. אריאלי-פובליסיס, גלר-נסיס ובאומן-בר-ריבנאי, שהיו קשורים כל אחד מהם בדרך אחרת לקבוצה, לא הצליחו לשלב כוחות אפילו ברמה המינימלית של רכישת מדיה משותפת. כך נרכשה המדיה של אריאלי (משרד שכבר לא קיים) באמצעות מיוז, גלר-נסיס משתף פעולה עם אדלר-חומסקי דרך חברת המדיה שלו מדיה קום, וזניט מדיה פעלה לבדה.

מותג מדיה עולמי חזק

באומן-בר-ריבנאי אמנם נמנה שנים ארוכות עם משרדי הפרסום הגדולים בישראל, אבל רוב הזמן הוא לא היה שחקן חזק בתחום המדיה, וחלק ניכר מתקציבי המשרד לא נרכשו באמצעות זניט. עם זאת, בשנה האחרונה זכה המשרד בתקציבים נוספים עם ווליום של מדיה בצדם, כקבוצת ישראכרט וטורנדו.

במקביל הבשילו גם התנאים המעשיים מבחינת מבנה הניהול בקבוצה: פובליסיס רכשה את מניות באומן-בר-ריבנאי, הושלמה רכישת מלוא מניות גלר-נסיס, יורם באומן מונה ליו"ר הקבוצה, והחלו להינקט צעדים לשיקום משרד הפרסום גלר-נסיס.

כאמור, גלר-נסיס רוכש את המדיה שלו באמצעות אדלר-חומסקי, ונראה כי כך יישארו פני הדברים עד תום השנה, כחלק מחוזה שנחתם בין הצדדים. רק בתום החוזה תעבור הקבוצה לפעול בשיתוף-פעולה.

המהלכים שאותם מוביל באומן בתחום המדיה הם הכרחיים, אבל בהם בלבד אין די כדי להקפיץ את הקבוצה אל 3 החברות המובילות. הבעיה של הקבוצה טמונה עדיין בכך שחלק משמעותי מתקציבי המדיה שלה, כמו שטראוס, הוט וביטוח ישיר, מתנהלים אצל חברות מדיה אחרות שאינן בקבוצה.

המשימה של פובליסיס, אם כן, תהיה לא רק לייצר עטיפה הולמת לקבוצה, אלא גם למלא אותה בתוכן אמיתי - כלומר בתקציבים.

יורם באומן, יו"ר פובליסיס, אישר את הידיעה ואמר בתגובה על הפרידה מהוכדורף: "בעקבות רכישת פובליסיס הגענו לצומת משמעותית והחלטנו שכל אחד יפנה לדרכו. אני מודה לאלון על תרומתו בזניט אופטימדיה ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".