נא להכיר: להקת "מאנה" הלטינית כבשה את הקהל בארץ

להקת מאנה, בין הלהקות המוצלחות ביותר באמריקה הלטינית, הגיעה לתל אביב למופע יחיד ■ "בשבילנו זה כבוד גדול להיות פה, אם אנו פה סימן שהאנשים חיכו לנו"

"המוזיקה מרפאה והיא גם טיפולית. היו לי בעיות קשות מאוד ברמה האישית לפני מספר שנים: אמי ואחותי נפטרו כמעט באותה עת, והמוזיקה מאוד עזרה לי להתגבר על האובדן ולהתרפא" אמר פאר (FHER) אולברה ביום חמישי האחרון (ה'), מנהיג להקת מאנה (Mana).

להקת מאנה, בין הלהקות המוצלחות ביותר באמריקה הלטינית (שלושה פרסי "גראמי" ו-4 פרסי MTV ) הגיעה לתל אביב למופע יחיד בהיכל נוקיה והצליחה להשאיר במשך שעתיים רצופות, את אלפי הנוכחים על רגליהם, במופע מרהיב ומרגש בו שרו את מיטב הלהיטים מכל האלבומים שלהם.

"אנו מאוד מתרגשים להיות כאן בישראל. טיילנו בכל הארץ וגילנו שיש לכם מדינה מהממת. היינו המומים מהיסטוריה שלכם, האנשים שחיים כאן, האוכל, היין וגם התרבות שלכם", אמר אלקס, איש התופים של הלהקה שדיבר בהלהבות גדולה על ישראל.

- מה התדמית של ישראל בעיניכם?

פאר (FHER) אולברה, מנהיג הלהקה: "המוזיקה היא דבר הרבה מעבר לגבולות ולפוליטיקה. אנו להקה הומניסטית שמאמינה בדו-קיום . אנו מבינים שהבעיה שלכם איננה פשוטה. אנו לא רוצים להתבטא בנושא. אנו תומכים בחיים בדו-קיום, הכבוד לאחר, והשיח. בשבילנו זה כבוד גדול להיות פה, אם אנו פה סימן שהאנשים חיכו לנו. לפני 15 שנה לא העלנו על דעתנו להגיע לכאן ובשבילנו זה חלום שמתגשם. אנשים כאן נחמדים ונעימים - הופתענו. אנו מרגישים ממש טוב כאן. אנו נשמח לנגן עם זמר ישראלי, אנו מתים על מתתיהו ונשמח לנגן איתו".

- איך הצלחתם להיות ביחד יותר מ-20 שנה - זה כמו חתונה?

סרגיו: "מה שהשאיר אותנו מלוכדים זו האהבה למוזיקה אבל גם גילינו שאנו חברים מאוד טובים ואנו מאוד נהנים להיות ביחד: גם לכתוב, גם להופיע יחד, או אפילו לטייל ביחד באוטובוס, כמו אתמול שטיילנו בירושלים ועשינו המון בלאגן. אנו מאוד נהנים יחד ואנו כמו משפחה. אנו מכבדים אחד את השני ואנו אוהבים אחד את השני. כל עוד נצליח לשמור את זה - יהיה עוד הרבה מאנה".

"נשמח לחזור לכאן. אין לנו כוונה להיות שלחי שלום. אנו עוד להקה. אנו חלק קטן מהמנגנון לא נוביל שום תהליך, אנו חלק קטן מדחיפת הגלגל".