יחימוביץ': "ביבי, בוא לבחירות ב-27 בנובמבר; אין לך דרך"

יממה לאחר פרישת קדימה הגיבה יו"ר העבודה לסערה הפוליטית, קראה להקדים את הבחירות ותקפה את רה"מ ■ "איך אפשר לסמוך על ראש ממשלה כזה שחי מספין לספין, שמשנה את דעתו בכל כמה שעות? מגיע לנו יותר"

שלי יחימוביץ' לא מחכה: יום אחרי פירוק ממשלת האחדות כינסה יו"ר מפלגת העבודה מסיבת עיתונאים שבה קראה לראש הממשלה נתניהו: "בוא לבחירות ב-27 בנובמבר". היא הבהירה כי ההתנהלות בממשלה ובכנסת בשבועות האחרונים והעיסוק בחוק הגיוס החדש הם "קרקס פוליטי" שמחייב את הקדמת הבחירות לכנסת.

"אני פונה אליך, אדוני ראש הממשלה, ואומרת לך - ביבי, בוא לבחירות. זה הדבר הנכון, זה הדבר הראוי, זה מה שמגיע לאזרחי ישראל וזה היה צריך לקרות כבר לפני חודשיים", אמרה יחימוביץ'.

לדבריה, "התקציב שאתה מתכנן מוביל את החברה הישראלית למקומות שאסור לנו להיות בהם - מעמד הביניים נשחק, החלש נותר מאחור והחזק מתעשר עוד ועוד על חשבון החברה הישראלית, וזאת בשיתוף פעולה מלא של ראש הממשלה".

יו"ר העבודה לא חסכה מראש הממשלה ביקורת ואמרה: "לראש הממשלה יש חזון. לחזון הזה קוראים בנימין נתניהו, ובזה מתרכזים כל מעשיו. אחרי שהיינו עדים להבניה מגוחכת של אותו ביבי קינג, לכאורה, אנחנו מסתכלים על מעשיו בימים האחרונים; בפועל, אנחנו רואים הישרדות בכל מחיר. היעדר חזון מוחלט, היעדר דרך. לא דרך חברתית-כלכלית, לא דרך מדינית ולא דרך אזרחית. אין יותר יעדים לממשלה הזו. היעדים הם רק יעדי הישרדות. למדינת ישראל מגיע יותר מזה. אנו עדים לספינים שכל תפקידם לא לדאוג לאזרחי המדינה אלא לאזרח נתניהו. איך אפשר לסמוך על ראש ממשלה כזה שחי ממבזק למבזק, מספין לספין, שמשנה את דעתו בכל כמה שעות? מגיע לנו יותר מזה".

יחימוביץ' גם טענה כי מפלגת קדימה לא קיימת יותר על המפה הפוליטית לאחר פרישתה מהקואליציה: "3 דברים ודאיים אנו יודעים ברגע זה: קדימה אינה קיימת יותר, הבחירות יוקדמו, המאבק על ההנהגה הוא בין מפלגת העבודה בראשותי למפלגת הליכוד בראשות נתניהו. זה מאבק בין ספינים ופוטואופים לפוליטיקה שהיא כלי למימוש ערכים ואידיאולוגיה".

את ממשלת האחדות עם קדימה מכנה יחימוביץ' "מכוערת" ו"קרקס פוליטי שהיה רק בוז וקלון למערכת הפוליטית", וקראה שוב ושוב לנתניהו ללכת לבחירות בהקדם: "בוא לבחירות על הנושאים שמעסיקים את החברה הישראלית, על הסוגיות הערכיות שהציבור צריך להכריע עליהם בצורה נקייה ולא בצורת הדילים המכוערת של החודשים האחרונים. גררת אותנו לתקופה בזויה. אתה יודע שאין לך הכרעה בשום נושא ועניין".