בדיקת "גלובס": איזו חברת סלולר הכי זולה בשיחות מחו"ל?

אחרי שנים ששיחות סלולריות מחו"ל עלו הון, המהפכה מגיעה גם לשם: בזו אחר זו מכריזות חברות הסלולר על תעריפים שמתחילים ב-35 אגורות לדקה

כל שהיה דרוש הוא שמיכאל גולן יכריז שוב על תעריפים מוזלים - וזו אחר זו שלפו השבוע הספקיות הסלולריות את מסלולי חו"ל המוזלים שלהן, שחיכו במגרה לשעת הכושר הזו.

לא עוד 3-4 שקלים לדקת שיחה במקרה הטוב ו-20 שקל לדקת שיחה ללקוחות שבעוונותיהם לא נרשמו לחבילה מראש: תעריפי השירותים הסלולריים לישראלים המטיילים בחו"ל נחתכו בבת-אחת, ועומדים כעת על כ-1 שקל אצל הספקיות הגדולות ועל פחות מכך אצל הספקיות הקטנות.

יחד עם הבשורה הצרכנית, אי-אפשר שלא לתהות באיזו מידה בלתי סבירה עשקו הספקיות הסלולריות עד היום את לקוחותיהם שדיברו, גלשו וסימסו מעבר לים.

לקוחות של איזו ספקית ישלמו בחו"ל את הסכום הנמוך ביותר? תעריפי גולן טלקום הם הזולים בחיוג מאירופה: 35 אגורות לדקה. כרטיס ה-SIM הבינלאומי של רמי לוי, שפתוח לכלל הלקוחות, יאפשר לחייג מארה"ב בחצי שקל לדקה. רוכשי הכרטיס גם ייהנו תעריפי הגלישה הזולים בהשוואה: 1 שקל למגה.

מבין הספקיות הגדולות, פלאפון וסלקום עברו לדבר בשפה אחרת (שפת השקל לדקה). אורנג' נותרה מאחור, ולקוחותיה ישלמו על סלולרי בחו"ל הכי הרבה.

ההצעה של סלקום משתלמת יותר בעיקר בגלל האופן שבו היא בנויה: משלמים 49 שקל לכל נסיעה ומשתמשים בסלולרי בחו"ל לשיחות, הודעות או גלישה ב-79 אגורות ליחידה.

חבילת פלאפון ב-300 שקל תסדר תעריף אחיד של 1 שקל (גם בסיומה), כך שלשם ההשוואה, לקוח סלקום שיצרוך 300 יחידות (שיחה/הודעה/גלישה), ישלם 286 שקל; ולקוח סלקום שישתמש ב-200 יחידות, ישלם 207 שקל. לקוח פלאפון שלא ימצה את החבילה ויצרוך 200 יחידות, ישלם 300 שקל בכל מקרה.

כל החברות, למעט הום סלולר, הכריזו כבר על מחיריהן לשיחות מחו"ל. אבל גם בהום סלולר לא נחים על זרי הדפנה והודיעו כי תעריפי חו"ל יושקו בקרוב. לקוחות החברה יכולים כרגע להיעזר בסים חיצוני.

גולן טלקום: דיברת שילמת: 35-99 אגורות לדקה

המסלול של גולן טלקום פשוט: אין צורך לרכוש חבילה מראש, אלא לפי "דיברת-שילמת". אם לא די בכך, בחיוג מאירופה מספקת החברה את התעריף הזול ביותר: 35 אגורות לדקה. התעריף למחייגים מארה"ב ומאוסטרליה הוא 99 אגורות. מסרון עולה 1-2 שקלים, ומחיר הגלישה למגה הוא 2-3 שקלים באירופה ובארה"ב ו-6-15 שקלים ביעדים מסוימים (רוסיה, תאילנד). החיוג נעשה בשיטת call back, ונדרשת הרשמה מראש באתר.

עוד משהו: אם לא יופעל שירות call back לפני היציאה לחו"ל, תעריפי כל שיחה שתחויג ישירות או שתתקבל בחו"ל יעמדו על 7.5-10 שקל לדקה.

פלאפון: תעריף של שקל (בבנק ב-300 שקל)

פלאפון הכריזה שלשום (ג') על חבילות חו"ל שבמסגרתן תעריפי השיחה, SMS או מגה גלישה יעלו 1-2 שקלים - כאן מדובר על בנק דקות שנרכש מראש: לחבילה שתספק תעריף של שקל אחד לכל יחידה (שיחה/הודעה/גלישה) עולה 300 שקל, וחבילה לתעריף ה-2 שקלים עולה 150 שקל. התעריפים הללו תקפים לארה"ב, לאוסטרליה, למזרח הרחוק, לאירופה המערבית ועוד.

* עוד משהו: לבנקי הדקות מתווספות בשורות טובות: תעריפי ההמשך לאחר מיצוי החבילה (הכוללת 300 או 75 יחידות) יישארו לפי תעריף החבילה. עד כה, חריגה מבנק הדקות במסגרת חבילות חו"ל הקפיץ את תעריפי השיחה במאות ואלפי אחוזים.

סלקום: 49 שקל לנסיעה ו-79 אגורות לדקה

תעריף משתלם בהחלט ביחס לתעריפי סלקום עצמה ובכלל. המסלול משתלם ככל שמתארכת השהות בחו"ל: 49 שקל לכל נסיעה (בלי קשר למשך השהות) תמורת תעריף של 79 אגורות לדקת שיחה יוצאת, דקה נכנסת ומסרון, ללא הגבלה (תקף בכ-40 מדינות).

התשלום הקבוע צריך להתווסף בחישובי השיחות. כך, אם נעשה שימוש ב-100 יחידות (שיחה/גלישה/הודעה), לתעריף של 79 אגורות יש להוסיף 49 אגורות, סך-הכול כ-1.30 שקל.

* עוד משהו: לא מדובר על מסלולים של בנק דקות, ואין תעריפי חריגה או מגבלת שימושים. מי שלא נרשם למסלול הזה ישלם מחירים גבוהים להחריד, כמו 20 שקל לדקה בחיוג ישיר מארה"ב.

הוט מובייל: 1 שקל לשיחות, גלישה יקרה

במסגרת שירות חו"ל התעריפים הם 1 שקל לדקת שיחה יוצאת או נכנסת ולכל מסרון (מאירופה ומארה"ב). תעריף הגלישה במסגרת החבילה עומד על 9 שקלים למגה. לשוהים במדינות אפריקה או המזרח הרחוק תעריפי חו"ל הם 5 שקלים לדקת שיחה נכנסת או יוצאת, 3 שקלים למסרון ו-29 שקל לכל מגה גלישה.

* עוד משהו: המנויים צריכים להירשם מראש (חינם) לשירות בכדי להבטיח לעצמם את התעריפים האמורים ולהפעיל את השירות ביישומי כרטיס ה-SIM שבמכשיר. ללא הפעלת השירות התעריפים גבוהים משמעותית: כ-4 שקלים לדקת שיחה מאירופה ומארה"ב, וכ-10 שקלים לדקת שיחה מהמזרח הרחוק.

אורנג': 2 שקלים לדקה (בבנק ב-290 שקל)

אורנג' לא הכריזה על מסלולי 1 שקל משל עצמה. חבילות אורנג' פספורט מאפשרות לצרכן לקבוע את תמהיל השימושים הרצוי לו (יותר הודעות, פחות שיחות וכדומה), אולם התעריפים גבוהים מהמתחרים: 2-3 שקלים לדקת שיחה. מחירי החבילות עולים ככל שעולה תוקפן.

עלויות הגלישה הן 10-20 שקל למגה. חבילת גלישה בנפח 1 ג'יגה ב-100 שקל (לחודש) תוזיל את הגלישה ל-10 אגורות למגה.

* עוד משהו: החיוג מתבצע ישירות ולא דרך call back. המחיר בחיוג בחו"ל למדינה אחרת זהה לתעריף בחיוג לשיחה בישראל. חבילה לנוסעים לאולימפיאדה מראה שאפשר אחרת: תמורת 200 שקל התעריף לכל יחידה הוא 40 אגורות.

YouPhone: תעריף של 1 שקל מאירופה

בתחילת השבוע השיקה אלון סלולר את תעריפי חו"ל במסגרת שירות "חיסכון בחו"ל" שלה, הנעים בין 70 אגורות ל-1.80 שקל לשיחה יוצאת ונכנסת (בשיטת call back). תעריף למסרון עומד על 1 שקל.

70 אגורות הוא תעריף לחיוג ממדינות בודדות בהן יוון וקפריסין, תעריף של 1 שקל ממדינות אירופה המערבית, להוציא איטליה שיחד עם ארה"ב, רוסיה ותאילנד נכללת בתעריף ה-1.80 שקל לדקת שיחה. המחירים ביעדים באפריקה וברוב מדינות המזרח הרחוק הם 5.90 שקלים לדקת שיחה (נכנסת או יוצאת) ו-2.90 שקלים למסרון.

* עוד משהו: התעריפים מוצעים ללא חבילה. בימים הקרובים יושק שירות גלישה בכ-3.90 שקלים ל-1 מגה.

רמי לוי: 50 אגורות לדקה

תעריפי החיוג בחו"ל מוצעים לכלל הלקוחות באמצעות כרטיס SIM בינלאומי המותאם לכל המכשירים הסלולריים (כולל סמארטפונים).

את הכרטיס ניתן לרכוש ב-100 שקל (כולל משלוח) באתר החברה mobile.rami-levy.co.il, שבו ניתן גם לעקוב אחר השימושים והתעריפים ולקבל תמונת תעריפים בהתאם לארץ היעד (כולל פרטי המפעילות האזוריות).

כרטיס ה-SIM נשאר בידי הלקוח לשימושים חוזרים באמצעות טעינתו בסכומים בקפיצות של 50 שקל, לפני ובמהלך השהות בחו"ל (הקרדיט נשמר למשך שנה). הכרטיס מכיל 3 מספרים: ישראלי (נייח), אמריקאי ובריטי, שניתנים לתפעול בהתאם למדינה שבה שוהים.

כדי לשמור על מספר הטלפון הקבוע, ניתן להפעיל את שירות "עקוב אחריי" ולקבל שיחות כרגיל בעת השהות בחו"ל.

תעריפים: כ-0.5 שקל לדקת שיחה יוצאת או נכנסת, במרבית היעדים, ו-1 שקל להודעת SMS. המחיר למגה גלישה הוא 1 שקל.

* עוד משהו: בסוף השבוע הקרוב תושק אפליקציה שתאפשר לבעלי כרטיסי ה-SIM לשוחח מחו"ל על גבי האינטרנט ב-17 אגורות לדקת שיחה יוצאת מכל היעדים, ו-0 אגורות לדקת שיחה נכנסת.

האפליקציה תזהה גישה אלחוטית ותאפשר את החיוג לכל מספר, נייח או נייד. זאת בשונה מאפליקציית וייבר (viber), שמאפשרת חיוג רק למנויי השירות.

כמה משלמים תיירים
 כמה משלמים תיירים