שי אגסי: בתחנת דלק משלמים 7.5 ש' לליטר, אצלנו 5.5 ש'

מנכ"ל בטר פלייס, בראיון מיוחד בתוכנית "בארבע בעיניים" עם עורך "גלובס" חגי גולן: "בטר פלייס תצליח כשנגיע ל-1-2% מכירות רכבים חשמליים בארץ" ■ מודה: "אני בודק כל בוקר את מחיר הנפט"

"אתה מקבל מאזדה 6 במחיר של מאזדה 3, מכונית נפלאה במחיר עממי ורצון לעשות את העולם יותר טוב, להתנתק מנפט" - כך מסביר שי אגסי, יוזם מיזם המכונית החשמלית ומייסד בטר פלייס, מדוע כדאי לקנות מכונית חשמלית. לדברי אגסי, בתוכנית "בארבע עיניים" ב לובס TV עם עורך "גלובס" חגי גולן, ההצעה של בטר פלייס ללקוחות היא "קומבינציה שאי-אפשר לעמוד מולה".

באשר לשאלה כיצד הגיע לרעיון של המכונית החשמלית, ציין אגסי כי הוא בכלל התחיל מסוגיית הנפט: "בחנתי את השאלה של איך מסיימים את התלות בנפט בעולם? זה התחיל מאיך אתה פותר באמצעים טכנולוגיים את השלום במזרח התיכון. אנשים אומרים שלא יכול להיות שזה יקרה".

באשר להגדרתו להצלחה של הפרויקט, ציין אגסי כי "להגיע לאחוז אחד עד שני אחוז מכירות של רכב חשמלי - זה סוג של הצלחה פנומנלית. זאת אומרת שאם בישראל מוכנים בחודש סדר גודל של 15 עד 18 אלף מכוניות כל חודש, העולם יבין שקורה פה משהו מדהים. המטרה השנייה שלנו זה להביא את הרכב שלנו להיות בטופ 5 של ישראל, בין חמש המכוניות הנמכרות ביותר בארץ".

- למה הלכתם על הכיוון הזה?

"גילינו שהצרכן צריך משהו פשוט. זאת אומרת, אני יודע היום שאני משלם 7.5 שקל לליטר... אמרנו לצרכן, בוא תשלם 5.5 שקל לליטר. אין אף תחנת דלק שמוכנה לעשות כזאת עסקה, ואת זה הצרכן מבין. זה פשוט. זה כולל הכל בפנים - החשמל, העמוד, הטעינה, הבטרייה, כל הדברים - הכי פשוט שאפשר".

באשר לשיתופי פעולה של בטר פלייס עם חברות הליסינג ולקוחות פרטיים, ציין אגסי כי 5 חברות ליסינג מתוך 6 המובילות בארץ עובדות כבר עם החברה שלו: "מתוך 6 החברות המובילות - אלדן, אלבר, הרץ - כולן כבר מספקות מכוניות", ציין.

"עדיין לא נתקעתי בנסיעה במכונית החשמלית, ויש לי שתי מכוניות חשמליות בחנייה", סיפר אגסי בשאלון קצרצר לסיום הראיון. "אני בודק כל בוקר מה מחיר הנפט".