מפנטזים על אוכל עיראקי? אל תחמיצו את ספר הבישול "עשתידכ"

ספר בישול נהדר המלא במתכונים משובחים ובצילומים מגרים ■ "עשתידכ" - תבורכנה ידייך - כך מברכים העיראקים את בעלת הבית בסיומה של ארוחה טובה

לפעמים, כשמתחיל לי הגירוד, אני מצטער שלא התחתנתי עם עיראקית. עיראקית זקנה.

אחר כך אני מסתכל עוד קצת על אשתי ונרגע.

נכון, עיראקית היא כבר לא תהיה, אבל עם קצת מזל אולי נצליח להזדקן ביחד.

ואז נוכל לשבת ביחד על המרפסת ולדפדף שוב ב"עשתידכ", ספל הבישול העיראקי הנהדר שיצא לאור לפני כמה חודשים.

הגירוד הוא כמובן החשק הבלתי-נשלט שלי למרק קובה.

עכשיו אמנם קיץ, וקצת קשה לחשוק במרק קובה חם. אבל בדיוק בשביל זה הרי המציאו את ספרי הבישול. כדי שתוכלו לדפדף בהם כל הקיץ מעל קערת הסלט שלכם, ולפנטז מה תאכלו בחורף.

אף אחד הרי לא מבשל מספרי בישול. לא באמת. בטח שלא ספרים כאלה שמלמדים אותך צעד אחרי צעד את כל רזי גלגול הקובות. בשביל זה צריך כאמור להיוולד עיראקי. או לפחות להתחתן עם אחת.

אבל האמת היא שלא חייבים להכין דווקא מרק קובה במיה. מספיק להביט במתכון המגרה בספרן החדש של שושי אורן ולורן רביד, ולנסות דווקא את ה"פסוליי בלחם" - תבשיל הבשר והשעועית, או את ה"כבה שפתה" - קציצות הבשר ברוטב העגבניות. או אולי דווקא את ה"סלונה" - הדג החמוץ-מתוק המפורסם.

כי בינינו, בשביל הקובות או ה"תבית" - החמין העיראקי, ובטח שבשביל הפאצ'ה - הקיבה הממולאת, תיסעו כנראה שוב, בדיוק כמוני, למורדוך ברחוב אגריפס בירושלים או לדוד חביב בשוק התקווה.

מלא כרימון

"עשתידכ" - תבורכנה ידייך (עאשת אידכ, שתי מילים שהתחברו לאחת), כך מברכים העיראקים בסיומה של ארוחה טובה את בעלת הבית על תבשיליה הטובים. תבורכנה גם ידיכן, שושי ולורן, מבקש אני להוסיף.

שושי אורן היא אמנם ילידת הונגריה. אבל היא, שלא כמוני, באמת התחתנה. לא עם עיראקית אמנם, עם עיראקי. אבל זה הספיק. כי לאיציק שלה יש אחות, לורן רביד.

בשקדנות אין קץ אספה שושי את מתכוניהם של לורן ואדמון בעלה, ויחד איתם - של כל יהדות עיראק המפוארת כמובן. התבית והפאצ'ה, הקובות והסלונה ועוד המון מתכונים נפלאים המוכרים לכל עיראקי רציני ואפילו לכמה אשכנזים תאוותנים כמוני.

עכשיו יצאו אלה לאור בספר הנהדר הזה, המלא כרימון לא רק במתכונים משובחים ובצילומים מגרים של מיכל רביבו המוכשרת, אלא גם בהסברים, סיפורים ומכתמים מרתקים ומאירי עיניים.

אז עד שיגיע החורף, עשו לעצמכם טובה, ושימו יד על עותק מהספר הזה.

"עשתידכ" - שושי אורן ולורן רביד. הוצאתlunch box . מחיר: 128 שקל