החברה האחות של הזדמנות ישראלית תגייס בקפריסין

מניות חברת הזדמנות קפריסאית, החברה הבת של שותפות חיפושי הגז הישראלית, החלו להיסחר שלשום בבורסה של קפריסין לפי שווי שוק של 14 מיליון אירו ■ מתכננת הנפקה ציבורית בשנה הבאה

מניות חברת הזדמנות קפריסאית, החברה האחות של שותפות חיפושי הגז הזדמנות ישראלית, החלו להיסחר שלשום בבורסה של קפריסין לפי שווי שוק של 14 מיליון אירו. ל"גלובס" נודע כי החברה מתכננת הנפקה ציבורית במהלך השנה הבאה.

הזדמנות ‏קפריסאית נשלטת על-ידי בעלי מניות ישראלים, נורווגים וקפריסאים. בעלי המניות הישראלים של החברה הם אורי אלדובי ורונן הלמן, המחזיקים בשותף הכללי בהזדמנות ישראלית . בעלי המניות הנורווגים הם ‏בעלי השליטה בחברת ‏AGR‏, שמתמודדת יחד עם הזדמנות קפריסאית על רשיונות החיפושים בלוק 2 ובלוק 8 במימי קפריסין.

הקבוצה המשותפת הגישה ב-11 במאי הצעה לקבלת הרישיונות, שחולקו במסגרת מכרז שפרסמה ממשלת קפריסין ל-12 רישיונות ימיים. ‏תוצאות המכרז אמורות להתפרסם בנובמבר, אך הזדמנות קפריסאית הודיעה כי גם אם לא תזכה, תמשיך לפעול בתחום חיפושי הנפט והגז במימי קפריסין, תוך יצירת שיתופי פעולה עם צדדים שלישיים.

הזדמנות ישראלית, בניהולו של אייל שוקר ו-‏AGR‏, מחזיקות 10% ו-5% בהתאמה מהזכויות בחמשת רישיונות פלאג'יק שבשליטת בני שטיינמץ וטדי שגיא.

בקפריסין ציינו כי הזדמנות קפריסאית היא החברה הראשונה הנסחרת בבורסה המקומית בתחום חיפושי הנפט והגז. הבורסה של קפריסין, יצוין, ‏עדיין מתאוששת מפרשיית שחיתות וסחר במידע פנים שנחשפה לפני קרוב לעשר שנים.

במכרזים על חלוקת הרישיונות מתמודדות 25 קבוצות שהגישו 15 הצעות. להערכת גורמים מקצועיים, ההחלטה תושפע במידה רבה מגובה מענק החתימה (‏Signature Fee‏) שיציעו המתמודדים לממשלת האי בתמורה לזכייתם. ההסכמים בין יזמי הגז והממשלה בקפריסין הם מסוג של חלוקת ‏רווחים (‏Production sharing contract‏).