יותר מ-12 אלף עובדים פוטרו ביוני; 198 אלף מובטלים

שירות התעסוקה: כ-73% מדורשי העבודה החדשים ביוני - מפוטרים

מספר דורשי העבודה עלה ביוני ל-197.8 אלף איש, עלייה של 0.7% בהשוואה למאי (לפי נתונים מנוכי עונתיות), כך עולה מנתונים שפרסם היום (ב') שירות התעסוקה. בחודש שעבר הסתכם מספרם של דורשי העבודה החדשים ב-17,052, כאשר מרביתם (73%) הם מפוטרים ורק כרבע מהם דורשי עבודה חדשים.

נתונים אלו מתיישבים עם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שדיווחו על עלייה מסוימת באבטלה. עם זאת, העלייה המקבילה בשיעור ההשתתפות בעבודה, עליה דיווחה גם הלמ"ס, יצרה את הרושם כי העלייה באבטלה הייתה לאחר שאזרחים בגיל העבודה הצטרפו לשוק אולם לא מצאו מקום עבודה, ולא בגלל מפוטרים חדשים. נתוני שירות התעסוקה אינם מאששים רושם זה, אלא להיפך. נציין, כי למרות שהלמ"ס היא זו שמופקדת על דיווחי אבטלה ותעסוקה, נתוני שירות התעסוקה מקבלים חשיבות חדשה לנוכח השינוי הדרסטי שבוצע בשיטת חישוב האבטלה, שינוי שזכה לביקורת מצד כל הגופים הכלכליים, לרבות בנק ישראל ומשרד האוצר.

לפי הנתונים, בקרב דורשי עבודה שאינם אקדמאים חלה עלייה בשיעור של חצי אחוז בלבד. במקביל, חלה עלייה מדאיגה למדי בשיעור של 2.2% בקרב מספרם של דורשי עבודה אקדמאים.

לפי נתוני עומק האבטלה, שיעור דורשי העבודה שצברו למעלה מ-270 ימי אבטלה (מובטלים "כרוניים"), נמצא בעלייה מתמדת משיעור של 9.6% בשנת 2002 ל-37% בחודש יוני האחרון. מדובר בדורשי עבודה שסיכויים לשוב לשוק העבודה נמוך במיוחד.