BP מאשרת: זכינו במכרז של חברת החשמל לאספקת גז טבעי

גורמים בחברה אישרו הערב לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי BP היא הזוכה במכרז של חברת החשמל לאספקת גז טבעי נוזלי ■ על-פי תנאי המכרז תספק BP לישראל גז החל מה-1 לדצמבר לתקופה של שישה חודשים

בריטיש פטרוליום מאשרת: זכינו במכרז לאספקת גז טבעי נוזלי לחברת החשמל, כך אישרו הערב גורמים בחברה לסוכנות הידיעות "רויטרס". מחברת החשמל טרם נמסרה כל תגובה, מאחר ש"עדיין מתנהל משא-ומתן מסחרי.

כאמור, הדיווח ב"רויטרס" תואם לדיווחים הקודמים שפורסמו בכתב העת המקצועי LNG Unlimited, עליהם דיווחנו גם ב"גלובס" לפני מספר ימים. לפי דיווחים אלו, BP גברה על מתחרותיה - גזפרום הרוסית ו-ENI האיטלקית במכרז שפרסמה חברת החשמל לרכישת הגז הנוזלי, מחיר הגז לא פורסם.

על-פי תנאי המכרז תספק BP לישראל גז החל מה-1 לדצמבר לתקופה של 6 חודשים ובקצב של שני משלוחים בחודש. מדובר בכמות כוללת של 0.15 מיליארד מטר מעוקב (BCM). לחברה תהיה אופציה ל-6 משלוחים נוספים.

המשלוחים, בהיקף של 130 אלף מטר מעוקב (CBM) כל אחד, יועברו על-ידי BP בקפריסין לאוניית גיזוז (FSRU) של חברת אקסלרייט האמריקאית. בסיום ההזרמה תשוב האניה של אקסלרייט לישראל ותזרים את הגז למצוף (Bouy).