יחימוביץ': "העלאת המסים של נתניהו ושטייניץ תרסק את מעמד הביניים; ביבי יהפוך את כולם לעניים"

יחימוביץ' על העלאת המע"מ: "מס טפשי שכולם משלמים; נתניהו אוהב מאוד את העשירים" ■ "למה לקחת מהעניים ולא מהעשירים שבקושי ירגישו את זה בכלל?" ■ הליכוד: "הניהול האחראי של נתניהו הציל את המשק מקריסה"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, הגיבה הבוקר בגלי צה"ל לפרסומים בנוגע להעלאת המסים המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ.

יחימוביץ' אמרה כי "הציבור לא כל כך מבין את המשמעות של קיצוץ רוחבי. יש אמנם בור עמוק בתקציב אבל את זה נתניהו יצר במו ידיו כי הוא הפחית מסים לעשירים. עכשיו הוא צריך למלא את הבור והוא רוצה להעלות את המע"מ שזה מס טפשי שכולם משלמים, גם העניים המרודים ביותר. לא יכול להיות שעל אותו קוטג' ישלמו אותו מס גם העניים ביותר וגם העשירים, ואותם נתניהו מאוד מאוד אוהב".

- אבל אם הקשבת אז מנכ"ל משרד ראש הממשלה אמר שנוכל להעלות מסים אחרים רק ב-2013.

"נכון, אבל נתניהו הוא ראש הממשלה כבר 3 שנים ורק עכשיו למשל הודיעו נתניהו ושטייניץ על שמיטת חובות לחברות הכי גדולות וחזקות. מדובר בעשרות מיליארדים. למה לקחת מהעניים ולא מהעשירים שהם בקושי ירגישו את זה או לא ירגישו את זה בכלל?".

- אז מה את מבטיחה?

"קודם כל אפשר להעלות את מס החברות ב-1% או קצת יותר - לא יקרה שום דבר. זה מקור מיידי להכנסות נוספות. יש לי עוד הרבה הצעות. אולי לכולנו ישמטו את החובות וזהו. המשמעות של קיצוץ מיליארדי שקלים זה להוריד את מעמד הביניים על הברכיים כי זה אומר פחות בריאות, פחות חינוך, פחות בטחון פנים. זה אומר ריסוק של מעמד הביניים. ביבי הבטיח לטפל במעמד הביניים ויש לו פתרון מאוד פשוט: להפוך את כולם לעניים".

בליכוד הגיבו להצעותיה של יחימוביץ' בימים האחרונים: "ההצעות יושמו ביוון ובספרד והתוצאה ידועה. ניהול הכלכלה האחראי של רה"מ נתניהו הציל את המשק הישראלי מהקריסה הכלכלית העולמית. בזמן שבעולם האבטלה תופחת לממדי ענק בישראל נוספו כ-300,000 מקומות עבודה".