זעם בפייסבוק: טילון קורנטו בישראל יקר פי 2.4 מבבריטניה

אחרי הקוטג' והפסק-זמן, בימים האחרונים עולה מחאה צרכנית נוספת שמעוררת סערה ברשת - והפעם מדובר בגלידת Cornetto של שטראוס ויוניליוור

אחרי הקוטג' וה"פסק-זמן", בימים האחרונים עולה מחאה צרכנית נוספת שמעוררת סערה ברשת - והפעם מדובר בגלידת "קורנטו" (Cornetto) של שטראוס (שם המותג נשאר שטראוס, אבל הגלידות מופצות על-ידי חברת יוניליוור שרכשה 90% מהזכויות).

קבוצת "שטראוס - עלית לנו ביוקר" העלתה בימים האחרונים פוסט בפייסבוק, שמתאר שוב את פער המחירים במוצרים ישראליים שנמכרים בארץ לבין אותם מוצרים שנמכרים בחו"ל.

בפוסט נכתב כי חבילה של 6 יחידות גלידת טילון "קורנטו" נמכרת בבריטניה תמורת כ-16 שקל, בעוד שבישראל היא נמכרת תמורת כ-38 שקל בשופרסל, ובכ-39 שקל במגה. מדובר בפערי מחיר של פי 2.4.

יצוין כי בניגוד למחאות הצרכניות האחרונות על מחירים בחו"ל של מוצרים ישראלים, במחאה הנוכחית לא צורף צילום חשבונית של המוצר שנרכש בפועל בחו"ל, ומדובר רק בטענה של "שטראוס - עלית לנו ביוקר" על מחיר המוצר ברשת טסקו בבריטניה. בנוסף, יש לציין כי גודל המוצר בישראל גדול יותר מזה שנמכר בבריטניה.

הפעילים טוענים כי המחיר שצוין בפייסבוק לא היה במסגרת מבצע חד-פעמי בבריטניה, וכי מדובר במחיר האפקטיבי.

למרות כל זאת, הפוסט זכה ליותר מ-1,200 "לייקים" ול-2,300 שיתופים ברשת בימים האחרונים, והוא מגיע בין היתר על רקע ההצהרות של חברות המזון בישראל בתקופה האחרונה על כוונתן להעלות מחירים בקרוב, בטענה לעליית מחירי התשומות והסחורות בעולם.

מגלידת שטראוס נמסר בתגובה: "על-פי נתונים רשמיים (נתוני נילסן), המחיר שמשלם הצרכן הישראלי בפועל למאגדת 'קורנטו קלאסיק' בשנה האחרונה הינו בממוצע 26.5 שקל. פער המחירים קטן משמעותית מזה שהוצג בפייסבוק (כ-38 שקל). יתרה מזאת, מתחילת השנה ירד מחירו של המוצר בכ-12% אל מול התקופה המקבילה אשתקד.

"חשוב לציין כי מדובר בשני מוצרים שונים: ה'קורנטו' הישראלי גדול ממקבילו האנגלי הן בנפח והן במשקל, עשיר בחלב ומוצקי חלב בכמות כמעט כפולה, והתוספת השוקולדית גדולה ביותר משליש מהמוצר האנגלי. בכל מקרה, המחיר הסופי נקבע על-ידי הקמעונאים ולא על-ידי חברתנו".

בשופרסל ובמגה מסרבים להגיב לידיעה.

בפוסט נכתב גם כי פער המחירים נובע גם מכך שבישראל שולטות שתי חברות על 80% משוק הגלידה, ואין כל תחרות - ואילו בבריטניה ישנן 44 חברות בשוק הגלידה. "הסיבה היחידה שנותרת בעינה היא הריכוזיות, או במילים אחרות חוסר התחרות", נכתב.

"שטראוס - עלית לנו ביוקר" מציינים גם את מחירי התשומות, לטענתם שעשויים לבוא כתשובה למי שטוען כי זול יותר לייצר בבריטניה לעומת ישראל: מחיר הדלק - בבריטניה 8.345 שקלים לליטר, בארץ 7.25 שקלים לליטר; חשמל - בבריטניה 0.627 אגורות לקוט"ש, בארץ 0.52 אגורות לקוט"ש; שכר מינימום לעובדים - בבריטניה 37 שקל לשעה, בארץ 22 שקל לשעה; מים - בבריטניה 6.27 שקלים ל-1,000 ליטר, בארץ 8.63 שקלים ל-1,000 ליטר; מס חברות - בבריטניה 28%, בישראל 25%; מע"מ - בבריטניה (על גלידות בניגוד למזון בסיסי) 20%, בארץ 17%.