130 אלף כדורי אין אונות שהוברחו לישראל נתפסו במכס

מדובר בתרופות מסוכנות לשימוש ותוספי תזונה אסורים ביבוא שגרמו למקרי מוות רבים בעולם ■ הכדורים נשלחו לארץ ל"אנשי-קש", והוצהר לגביהן על "ויטמינים"

יחידת הסמים של מכס חיפה תפסה אתמול (ג') כ-130 אלף כדורי הרזיה וכדורים המשמשים להגברת האון המיני, שהוברחו לארץ. החשוד בהפעלת רשת ההברחה והשיווק, תושב חולון בן 48, עוכב לחקירה.

ביחידת הסמים של מכס חיפה, בשיתוף עם המחלקה לפשע פרמצבטי של משרד הבריאות, מתנהלת מזה תקופה חקירה סמויה המתמקדת בהברחה לארץ של תרופות מסוכנות לשימוש ושל תוספי תזונה האסורים ביבוא. תרופות אלה מסוכנות לשימוש הציבור וגרמו למספר רב של מקרי מוות בעולם.

החקירה החלה בעקבות תפיסה של שתי חבילות דואר שהכילו כדורים אסורים ביבוא. החבילות יועדו לאשה מבוגרת תושבת נהריה, ועלה חשד כי מאחוריה מסתתרים יבואנים מסחריים המשווקים את התרופות ברחבי הארץ.

אתמול, במהלך פעילות משותפת של היחידות, נערכו חיפושים בנהריה ובחולון, ונתפסו למעלה מ-130 אלף כדורים מסוגים שונים, מסוכנים ואסורים ביבוא. כמו כן, במהלך החיפוש התגלה עסק גדול לאריזה והפצה של תרופות אלה באמצעות האינטרנט.

מהחקירה עולה חשד כי נשלחו לארץ עשרות רבות של חבילות דואר שהכילו את הכדורים, כשהוצהר לגביהן על "ויטמינים". על-פי החשד, חבילות אלה נשלחו ל"אנשי-קש" באזורים שונים בארץ על מנת למנוע את איתור וגילוי ההברחות. לאחר הגעת החבילות, נהג החשוד לכאורה לאסוף את החבילות ולשווק אותן באמצעות האינטרנט.

יחידת הסמים של מכס חיפה ממשיכה באיתור חבילות נוספות שהוברחו בשיטה דומה.