קניון עיר ימים בנתניה שילם לזארה 12 מיליון שקל

הקבוצה צפויה לפתוח 4 חנויות בקניון: זארה, מאסימו דוטי, פול אנד בר ונייקי ■ התחזקות המותגים הבינל' מאלצת את הקניונים לשלם כדי שיפתחו בהם חנויות

קניון עיר ימים בנתניה שילם לקבוצת זארה 12 מיליון שקל לצורך כניסת עסקי האופנה שלה לקניון - כך נודע ל"גלובס". הקבוצה צפויה לפתוח 4 חנויות בקניון, שישתרעו על שטח כולל של כ-2,600 מ"ר ברוטו.

חנות זארה תשתרע על שטח של 1,550 מ"ר; חנות פול אנד בר על שטח של 400 מ"ר; וחנות מאסימו דוטי, שתהיה החנות השנייה בישראל אחרי החנות בקניון רמת-אביב, תשתרע על שטח של 350 מ"ר. בנוסף תפתח הקבוצה חנות נייקי שהיא מפעילה בזכיינות.

התשלום לקבוצת זארה מממן את מרבית השקעותיה בקניון, והוא מבטא את התחזקות הקבוצה.

"אני לא מגיב לסכום. אני חברה פרטית, ואני לא רוצה להסתכסך עם אנשים בתחום", אומר בתגובה ל"גלובס" ג'ואי שוובל, מנכ"ל ומבעלי קבוצת זארה.

עוד נודע כי זארה אינה הקבוצה היחידה שקיבלה מימון לכניסה לקניון. הקניון שילם כ-2 מיליון שקל גם למותג אמריקן איגל של קבוצת פוקס, שחנך חנות בגודל של 690 מ"ר; ו-2 מיליון שקל לרשת גאפ, שחנכה חנות על 800 מ"ר בקניון. הסכום לגאפ שולם עוד טרם מכירת המותג לקבוצת זארה. בנוסף, שולמו כ-900 אלף שקל למותג מנגו.

התשלום לחברות האופנה הוא על רקע התחזקות המותגים הבינלאומיים. התחזקות זו מאלצת את הקניונים לשלם להם כסף כדי שייכנסו אליהם.

בכיר בענף אמר ל"גלובס" כי "קבוצת זארה הצליחה ליצור לעצמה כזה ביקוש, שקניון משמעותי לא יכול היום להיות בלעדיה. נראה לך שיש קניון שלא משלם לזארה? אין חיה כזאת. אפילו עזריאלי משלמים. זה חלק מההשקעה בקניון. קניון משקיע כל-כך הרבה כסף בבטון וברזלים, אז הוא לא יכול להשקיע עוד קצת בעוגנים? תסתכלי מה פוראבר 21 ו-H&M עשו לקניון עזריאלי".

קניון עיר ימים נמצא בבעלות משותפת ושווה של חברת אזורים וחברת שיכון ובינוי ומנוהל על-ידי בני חליף. הקניון אוכלס במארס 2012 ומשתרע על שטח מסחרי של כ-24 אלף מ"ר.

משא-ומתן למכירה להראל

בעבר הגיעה קבוצת עזריאלי להסכם לרכישת קניון עיר ימים, אולם המהלך נחסם על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. כיום מנהלת חברת הביטוח הראל משא-ומתן לרכישת חלקה של אזורים בקניון, לפי שווי של 820 מיליון שקל לקניון. כפי שנחשף ב"גלובס", בהראל מנסים להפחית כעת ממחיר העסקה.

שיעור התפוסה הנוכחי של הקניון עומד על 88%, ולאחר כניסת קבוצת זארה יעמוד שיעור התפוסה בקניון על96%. נכון להיום ישנם מספר מותגים גדולים שלא פועלים בקניון, ובהם H&M, קבוצת גולף, רנואר ו-ml.

מקניון עיר ימים לא נמסרה תגובה.